شناسهٔ خبر: 102446 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۱.۳ میلیارد لیتر بنزینی که ۵۸ روز دیگر می‌سوزد

بنزین43 ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی از ابتدای خردادماه امسال یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون لیتر کاهش داشته است و هم اکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر دیگر بنزین با این نرخ در کارت‌های سوخت باقی مانده است.

به گزارش «نماینده»، طبق تصمیم هیئت دولت بنزین از روزهای نخست خردادماه تک نرخی و هر لیتر آن ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود بر همین اساس دارندگان ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی تا پایان شهریور‌ماه مهلت مصرف سهمیه خود را دارند.

بر اساس آمار بعد از حذف سهمیه‌بندی بنزین حجم بنزین ۷۰۰ تومان موجود در کارت‌های سوخت دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون لیتر بود که طی یک ماه ۸۲۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی مصرف شد و رقم ذخیره آن پایان خردادماه به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر رسید.

البته روند مصرف بنزین ۷۰۰ تومان در طی تیرماه به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان کاهش چشمگیری داشت به طوری که در این ماه تنها ۲۶۰ میلیون لیتر بنزین با این نرخ فروخته شد.

هم اکنون به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران باقیمانده بنزین با نرخ هر لیتر ۷۰۰ تومان در کارتهای سوخت به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر رسیده است که سید ناصر سجادی نیز پیش‌بینی کرد: با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز موج دوم سفرهای تابستانی، انتظار می رود مقادیر بیشتری از بنزین ۷۰۰ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت مصرف شود.

برچسب‌ها:

نظر شما