شناسهٔ خبر: 102399 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کولیوند در نطق میان دستور:

اخبار مربوط به نظام پولی و بانکی کشور مردم را نگران کرده است

کولیوند43 نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اصلاح شبکه بانکی و پولی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: اخبار مربوط به شبکه پولی و بانکی، مردم را نگران کرده است.

به گزارش «نماینده» ، محمدجواد کولیوند در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور، با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای و با تشکر از تیم مذاکره‌کننده، گفت: امیدواریم این مسیر تعیین شده و ترسیم شده، با دقت و درایت در مسیر قانونی خود قرار گرفته و حقوق حقه این ملت بزرگ و خطوط قرمز نظام دقیقاً رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت داخلی کشور و با برشمردن برخی عوامل تاثیرگذار در تخریب اقتصاد یا حرکت رو به رشد آن، گفت: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان کامل در تمام سطوح جامعه تبدیل شود؛ همچنین نظارت صحیح بر شبکه بانکی و پولی کشور که اخبار آن، مردم را نگران می‌کند، ضروری است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان نقش بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی بسیار تعیین‌کننده است.

کولیوند با تاکید بر ضرورت توجه به قاچاق کالا و ارز به عنوان یک تهدید جدی برای اقتصاد کشور، تصریح کرد: در این میان انتظار برخورد و مبارزه موثر و علمی از سوی دستگاه‌های ذیربط می‌رود و توجه خاص به دستگاه‌های مستثنی شده در قانون و ایجاد یک روال مشخص و منطقی، باید توسط دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی دنبال شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مالیات‌ها در تامین منابع درآمدی دولت، اظهار داشت: اجرای صحیح قانون و مبارزه جدی با فرار مالیاتی و توجه به گمرکات و حوزه‌های صادرات و واردات بسیار مهم است.

خسارت ۴۰ میلیارد تومانی مردم البرز از دو سیل مخرب امسال

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به جاری شدن سیل در بخش‌هایی از استان البرز در هفته گذشته و با ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده در این حادثه، گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، دو مرتبه در استان البرز سیل جاری شده که یک مرتبه از آن در شهرستان طالقان و مرتبه دوم هفته گذشته در بخش آسارا در روستای سیجان بوده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: در سیل فروردین ماه ۳۰ میلیارد تومان برآورد خسارت شد اما رقمی از بودجه مربوط به جبران خسارت هنوز اختصاص نیافته و در رابطه با سیل هفته گذشته نیز ۱۰ میلیارد تومان تاکنون برآورد اولیه خسارت انجام شده اما با وجود گذشت یک هفته از زمان حادثه، هنوز رقمی اختصاص نیافته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به مشکلات مردم حادثه دیده، انتظار می‌رود دولت محترم در این رابطه سریعتر اقدام کند؛ البته باید از تلاش‌های استانداری البرز و دیگر دستگاه‌های استان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تشکر کرد.

 

نظر شما