شناسهٔ خبر: 102374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح انگلیس برای مقابله با داعش در لیبی

کامرون انگلیس برای مبارزه داعش برنامه نابودی تروریست‌ها در لیبی را در دستور کار قرار داده و از تجربه کشورهای جنوب شرق آسیا استفاده می‌کند.

به گزارش «نماینده» «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس دستور داد برای مبارزه با داعش حملاتی در کشور لیبی علیه مواضع تروریست‌ها در این کشور انجام بگیرد.

به نوشته تلگراف، دولت انگلیس طرحی را معرفی کرده که بر اساس آن به مواضع داعش در کشور لیبی حمله می‌کند تا نیرو‌های داعشی را داخل خاک این کشور نابود کند.

کامرون در این رابطه گفت داعش «تنها در صوتی نابود می‌شود که کشورها با یکدیگر در مقابل آن، که یکی از بزرگترین تهدیدات جهان ماست، متحد شوند.»

تلگراف ادامه داد، نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) برای ماموریتی ۴ روزه به جنوب شرق آسیا سفر می‌کند. متخصصانی از انگلیس به همراه کامرون به مالزی و اندونزی می‌روند تا برای مقابله با توطئه‌های تروریستی و افزایش امنیت خطوط هوایی با این کشورهای جنوب شرق آسیا گفت‌وگو کند.

انگلیس و فرانسه ۴ سال پیش در قالب نیروهای ناتو حملاتی در لیبی علیه حکومت قذافی انجام دادند اما بعد از مدتی از این کشور خارج شدند. اکنون کامرون خواستار بازگشت انگلیس به لیبی برای مقابله با تروریست‌هایی است که این کشور کمینگاه آنان شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نیروی متخصص نظامی انگلیس در عراق حضور دارند تا نیروهای محلی را برای مقابله با داعش آموزش دهند. از سوی دیگر نظامیان انگلیس با آمریکایی‌ها در حملات هوایی علیه داعش در عراق مشارکت داشته‌اند. در طول هفته‌های اخیر دولت کامرون طرحی را به پارلمان ارائه کرد که طی آن خواستار اجازه به نظامیان انگلیس برای انجام حملات هوایی در حریم هوایی سوریه نیز شد.

رشد افراطیون داخل انگلیس و ملحق شدن برخی مردم این کشور به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه موجب نگرانی ملتت و دولت انگلیس است. کامرون پیش از سفر به جنوب شرق آسیا گفت «فکر می‌کنم انگلیس می‌تواند از کاری که اندونزی و مالزی برای از بین بردن ایده‌ئولوژی افراطی انجام دادند، یاد بگیرد تا جوامعی بردبار و منعطف بسازد.»

نظر شما