شناسهٔ خبر: 102366 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خروج قطار مشهد-اصفهان از ریل

قطار43 مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا با اشاره به خروج قطار مشهد-اصفهان این شرکت ریلی از خط در ساعات پایانی روز گذشته، گفت: سیستم تعلیق به‌روز واگن‌ها موجب شد هیچ صدمه‌ای به مسافران وارد نشود.

به گزارش «نماینده»، احمدرضا صبری درباره حادثه شب گذشته قطار مشهد ـ اصفهان این شرکت ریلی‌ توضیح داد: ساعات پایانی روز گذشته، یک رام قطار این شرکت ریلی از خط خارج شد اما به‌ دلیل نو بودن سیستم تعلیق واگن‌ها‌ و مدرن بودن آنها، با وجود خروج واگن‌ها از خط، هیچ صدمه‌ای به مسافران وارد نشد.

وی بیان کرد: با خروج لکوموتیو از خط، واگن‌های قطار مذکور هم از خط خارج شدند و این حادثه در ایستگاه ده‌شور نزدیک طبس رخ داد.

مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا با بیان اینکه واگن‌های قطار مذکور دچار آسیب‌های زیادی شده‌اند، افزود: سیستم تعلیق به‌روز موجب حفظ مسافر در این شرایط می‌شود؛ سعی کرده‌یم با خرید واگن‌های به‌روز، نسبت به تردّد هرچه ایمن‌تر اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: پس از این حادثه تلاش کردیم با اختصاص قطار جایگزین عده‌ای از مسافران جابه‌جا شوند ضمن آنکه‌ عده‌ای دیگر نیز از طریق قطار‌ی دیگر به سمت مقصد منتقل شدند.

مدیرعامل شرکت ریلی نورالرضا با تأکید بر اینکه همه حقوق مسافر حفظ شده و مسافران می‌توانند نرخ بلیت خود با بازپس گیرند، افزود: تلاش می‌کنیم قطار حاثه‌دیده نیز به سرعت تعمیر شده و در سیر قرار می‌گیرد.

صبری با تأکید بر همکاری مطلوب راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت‌های ریلی برای خرید واگن اظهار داشت: باید حتماً واگن‌‌های مدرن وارد ناوگان ریلی کشور شود.

وی اضافه کرد: ما اولین شرکت بخش خصوصی بود که به صورت مستقیم واگن خریداری کردیم و خرید واگن نو نیز در قالب تسهیلات صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد.

قطار مشهد ــ اصفهان نورالرضا در ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه روز گذشته هنگام ورود به ایستگاه ده‌شور واقع در راه‌آهن شرق (۲۵ کیلومتری طبس) از خط خارج و دچار سانحه شد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی در این‌باره گفته است: در حال حاضر مسیر راه آهن طبس - مشهد باز است و مشکلی در این راستا وجود ندارد؛ ‌با تلاش متخصصان فنی راه‌آهن هم‌اکنون همه قطارهای این محور طبق برنامه به تردد خود ادامه می‌دهند.

نظر شما