شناسهٔ خبر: 102252 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افشاگری عابدینی از عدم واگذاری پرسپولیس/ پای دو وزیر در میان بود!

امیر عابدینی 43 عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می‌گوید: اختلاف دو وزیر دولت مانع واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی شده است.

به گزارش «نماینده»، امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در دومین جلسه آسیب‌شناسی خصوصی سازی باشگاه های ورزشی ایران مطالب جدیدی را در خصوص دلایل عدم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس افشا کرد.

وی در این جلسه که با حضور کاظم جلالی و جمع زیادی از پیشکسوتان و مدیران باشگاه‌ها برگزار می‌شد، اظهار کرد: باید ببینیم الان چه اتفاقی افتاده است که رزمندگان دفاع مقدس به کمک فوتبال آمده‌اند. باید ببینیم چه اتفاقی رخ داده که صنعتگران، اساتید و نخبگان فوتبال دور هم جمع شده‌اند تا به فوتبال کمک کنند. ما در فوتبال پیراهن همدیگر را پاره می‌کنیم ولی همان را به همدیگر هدیه می‌دهیم این نشان از بزرگی فوتبال است.

عابدینی افزود: الان این باور در نظام جمهوری اسلامی هست که باید به داد فوتبال رسید ولی متاسفانه می‌بینیم رئیس جمهور، وزیری را معرفی می‌کند و در نهایت گزینه چهارم وزارت ورزش در مجلس رأی می‌آورد. کاش آنقدر درست فکر می‌کردیم که ورزش حیاط خلوت دولت نشود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با انتقاد از وزارت ورزش و ورود این وزارت به فدراسیون های تخصصی خطاب به امیررضا خادم معاون وزیر که در جلسه حضور داشت، عنوان کرد: آقای خادم! به فوتبال خوش آمدید ولی آیا باید بالای سر فوتبال یک کشتی‌گیر باشد؟ واقعا چه خبر است؟

وی همچنین به خصوصی سازی ناموفق استقلال و پرسپولیس که تا آستانه واگذاری دو باشگاه هم پیش رفت، یادآور شد: سازمان خصوصی سازی می توانست از قبل بگوید که این دو باشگاه را نمی دهد. چرا از نسخه ای که نوشته بودند، خبری نیست؟ چرا نامه ها در سیستم اداری می ماند؟ اسم این قلم‌گرد کردن است که نامه در دست صادرکننده باقی می ماند.

عابدینی همچنین به انتقاد از بعضی رفتارها در فوتبال پرداخت و گفت: ما به هم راست نمی گوییم صدا و سیما به فوتبال راست نمی گوید و فوتبال هم به صدا و سیما. به عنوان مثال صدا و سیما اگر صحبت فوتبالی ها را شنیده این صحبت آقای رویانیان بوده است. چرا رویانیان توانست قراردادی ببندد که در پی آن پول خوبی نصیب پرسپولیس شود، ولی بقیه مدیران بلد نبودند؟

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ افزود: خواهش من از شما این است که کمیته کمیسیون مربوطه برای خصوصی‌سازی زودتر تشکیل شود و یک دوره زمانی برای تعامل و همکاری و شنیدن صحبت های اهالی ورزش تعیین شود.

بخش پایانی صحبت های امیر عابدینی به افشاگری درباره عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس اختصاص داشت. وی در این باره گفت: به خدا قسم بحث اهلیت خریداران را، امنیتی‌ها مطرح نکردند. من به جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) گفتم که چرا خصوصی‌سازی را به هوا فرستادید. جهانگیری به من گفت چون دو وزیر ما نتوانستند تصمیم‌گیری کنند. من دوباره به جهانگیری گفتم که چرا اجازه ندادید وزیر دادگستری درباره این اختلاف حکمیت کند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ادامه داد: وقتی دو وزیر دولت نتوانستند درباره واگذاری تصمیم بگیرند، آن را پیش معاون اول رئیس جمهور بردند و او هم این طرح را به هوا فرستاد. حالا چرا تقصیر را گردن امنیتی‌ها و اطلاعاتی‌ها می‌اندازید.

وی اضافه کرد: من نمی‌دانم دلیل اینکه با حسین هدایتی مشکل دارند، ولی با پولش مشکلی ندارند چیست. من حتی هیات مدیره را هم معرفی کردم ولی از ترس بعضی از افراد را معرفی نکردم. مثلا آقای میرولد و دکتر قریب آدم هایی بودند که برای استقلال معرفی شدند. اینها افرادی هستند که کارشان را به خوبی بلدند و هیچ کس نمی تواند به آنها ایراد بگیرد. یا مثلا آقای کاشانی جزو گزینه های پرسپولیس وجود داشت.

عابدینی در پایان گفت: من خواهش می‌کنم حداقل در فوتبال خودمان به خودمان راست بگوییم. اگر با امیر عابدینی مشکل داریم با او جلسه بگذاریم و به خودش بگوییم.

نظر شما