شناسهٔ خبر: 102246 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طبیب‌زاده :

اطلاعات محرمانه ایران از سوی آژانس به آمریکا و صهیونیست‌ها ارائه می‌شود

طبیب زاده 43 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اطمینان داریم که اطلاعات محرمانه‌مان از طریق آژانس در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و این به آن معناست که خط قرمز ما در مذاکرات نقض شده است.

به گزارش «نماینده» زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره توافق محرمانه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این آژانس که باید ماهیت تخصصی داشته باشد ولی در حقیقت ماهیتش سیاسی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی اغلب نهادهای تابعه سازمان ملل متحد در پوشش عناوین تخصصی اظهار داشت: این نهادها همچون سازمان بهداشت جهانی فائو و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت نظارت قدرت‌های بزرگ اهداف آنها را پیگیری می‌کنند؛ به عنوان مثال صندوق جمعیت سازمان ملل، سیاست کاهش موالید را در کشورهای جهان سوم پی‌گرفت.

طبیب‌زاده با یادآوری شناسایی دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط آژانس و ترور آنها در نتیجه این شناسایی گفت: ما با این سابقه نمی‌توانیم به آژانس اعتماد داشته و سیاست‌های درهای باز در برابر آن به کار بگیریم.

وی اعلام صریح عدم اعتماد ایران به غرب توسط رهبر معظم انقلاب را یادآوری کرد و ادامه داد: ماهیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جدا از ماهیت استکبار جهانی نیست اما متأسفانه در توافق وین دسترسی‌های گسترده‌ای به آژانس داده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اطمینان داریم که اطلاعات محرمانه‌مان از طریق آژانس در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و این به آن معناست که خط قرمز ما در مذاکرات نقض شده است.

نظر شما