شناسهٔ خبر: 102225 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخواست مجدد یونان برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول

دلار43 دولت یونان با هدف جلب موافقت صندوق بین‌المللی پول برای ارائه وام مجدد به این کشور، از این صندوق برای شرکت در مذاکرات با اروپا دعوت کرد.

به گزارش «نماینده"، طی هفته‌های گذشته یونان و وام دهندگان خارجی این کشور به یک توافق اولیه برای ارائه فرصت سه باره به یونان برای پرداخت بدهی های خود و جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا رسیدند.

یونان امیدوار است در راستای این توافق ۹۳ میلیارد دلار از سوی اروپا و صندوق بین المللی پول کمک مالی دریافت کند.

تا پیش از این یونان قصد نداشت  تا مجددا از صندوق بین المللی پول وام دریافت کند اما در شرایط کنونی دولت این کشور در یک تغییر رویکرد اساسی از صندوق بین المللی پول خواسته است تا در مذاکرات این کشوربا اتحادیه اروپا شرکت کند و از این صندوق درخواست وام کرده است.

در حال حاضر یونان قصد دارد تا  از صندوق بین المللی پول یک وام سه ساله دریافت کند.

ماه آینده مهلت یونان برای بازپرداخت بدهی خود به صندوق بین المللی پول به پایان خواهد رسید.

وزیر اقتصاد یونان طی نامه ای به کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، از تعهد دولت این کشور برای ایجاد روند توسعه پایدار، تقویت ثبات مالی، و همچنین تقسیم عادلانه هزینه های تعدیل اقتصادی در این کشور خبر داد.

از سوی دیگر لاگارد نیز دریافت نامه یونان و درخواست وام این کشور را تأیید کرد و اعلام کرد صندوق بین المللی پول در نشست آتی خود با شرکای اروپایی و دولت یونان، زمان و روش ارائه این وام را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نظر شما