شناسهٔ خبر: 102206 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

تورم همراه با تولید به مراتب بهتراز رکود است

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی با بیان این که شاهد آزادسازی مبالغ بلوکه شده خواهیم بود، بر سرمایه گذاری صحیح این مبالغ تاکید کرد و گفت: برخی معتقدند که بازگشت مبالغ بلوکه شده، تورم زا خواهد بود، اما معتقدم که تورمِ همراه با تولید و فعالیت اقتصادی به مراتب بهتر از رکود و رشد منفی اقتصاد است.

به گزارش «نماینده»،  علیمردان شیبانی با مثبت توصیف کردن توافق هسته ای، اظهار داشت: حرکت بسیار درست و مدبرانه ای در صحنه دیپلماتیک کشور انجام شد که منفعت، خیر و برکت آن نه تنها برای ملت ایران بلکه برای تمام دنیا خواهد بود، زیرا تداوم تحریم ها، نه به نفع ایران بود و نه کشورهایی که این تحریم را بر ما تحمیل کرده بودند.

وی ضمن بیان این مطلب که ای کاش این اتفاق هشت سال پیش رخ داده بود، افزود: برخلاف این اعتقاد که تحریم ها، کاغذ پاره ای بیش نیستند، تحریم های بین المللی لطمات بسیاری بر پیکر اقتصاد، صنعت و حتی فرهنگ کشور وارد کرد که خوشبختانه وعده انتخاباتی رئیس جمهور در زمینه رفع تحریم ها تحقق پیدا کرد و ضمن حفظ غرور ملی مردم، به یک حرکت برد- برد در عرصه بین المللی دست یافتیم.

شیبانی تصریح کرد: صنعت نساجی نیز از تبعات نامطلوب تحریم ها مستثنی نبود اما به لطف خداوند و توانمندی مدیران و کارآفرینان متعهد و دلسوز بخش خصوصی، تمام تلاش خود را به عمل آورد تا این صدمات را به حداقل برساند. اگرچه به دلیل تحریم، در برخی از حوزه ها مانند دستیابی به تکنولوژی های مدرن و روز دنیا نتوانست عملکرد چندان خوبی داشته باشد و از نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی عقب ماند.

به گفته این صنعتگر نساجی، به دلیل بلوکه شدن درآمدهای کشور و افت توان اقتصادی مردم، تولید با اختلالات جدی روبه رو شد؛ به نحوی که بخش قابل توجهی از تولیدات کارخانه های نساجی در انبارها باقی ماند و به دلیل کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم و عدم امکان صادرات آن به فروش نرفت.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی با بیان این مطلب که شاهد آزادسازی مبالغ بلوکه شده خواهیم بود، بر سرمایه گذاری صحیح این مبالغ تاکید کرد و گفت: برخی معتقدند که بازگشت مبالغ بلوکه شده، تورم زا خواهد بود، اما معتقدم که تورمِ همراه با تولید و فعالیت اقتصادی به مراتب بهتر از رکود و رشد منفی اقتصاد است.

نظر شما