شناسهٔ خبر: 102184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

اعدام یک داعشی به‌ سبک هالیوودی!

داعش 43 یک نشریه آمریکایی نوشت که اعدام سرکرده داعش در لیبی تقلیدی از سریال هالیوودی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بود.

به گزارش «نماینده»، فرمانده داعشی که به دست گروهک موسوم به «مجلس شورای مجاهدین درنه» اعدام شد، ابونبیل الانباری نام داشت که مسئول امنیتی و شرعی گروه داعش و معاون ابوبکر بغدادی در فرماندهی تروریست‌ها بود.

نشریه دیلی‌بیست نوشت:  الانباری از ترکمن‌های عراق و از اهالی تلعفر بود، نه الانبار. سرکرده داعش در ایالت درنه لیبی که به ابونبیل الانباری معروف و نام حقیقی وی وسام عبد زید الزبیدی بود با ابوبکر بغدادی در زندان امریکایی بوکا در ام القصر بصره آشنا شد.

آمریکایی‌ها او را آزاد کردند اما دوباره در زندان ابوغریب زندانی شد و بعد از حمله به زندان به همراه صدها زندانی دیگر از آن گریخت.

البغدادی او را در ژوئن ۲۰۱۴ به عنوان والی صلاح‌الدین منصوب کرد تا آن که تروریست‌ها از بیشتر خاک این شهر بیرون رفتند و سپس البغدادی او را در آوریل ۲۰۱۵ به «ایالت شمال آفریقا» به مرکزیت درنه در لیبی فرستاد.

این نشریه جزئیات بیشتری درباره اعدام این تروریست ننوشته است.

«بازی تاج و تخت» (به انگلیسی: Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است.

این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است.

نظر شما