شناسهٔ خبر: 102059 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رسالت از قول عراقچی: محدودیتی برای حمایت تسلیحاتی ازمتحدین خود نداریم

عراقچی/43 روزنامه رسالت روز پنجشنبه در ۹ هزارو یکصدو سیزدهمین شماره خود سخنان سید عباس عراقچی در گفتگو با خبرنگاران را با تیتر محدودیتی برای حمایت تسلیحاتی از متحدین خود نداریم به عنوان خبر و عکس نخست خود برگزیده است.

به گزارش «نماینده» ، در بخشی از این خبر آمده است: 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد محدودیتی برای حمایت تسلیحاتی از متحدین خود نداریم. به گزارش خبرگزاری ها، سید عباس عراقچی با اعلام این مطلب افزود: توافق در مذاکرات هسته ای به این معنا نیست که سیاست های ما در خصوص منطقه و در خصوص سیاست های خصمانه آمریکا و نظام سلطه تغییر پیدا کرده است و همچنان ما بر سیاست های خود در زمینه حمایت از دوستان و متحدان خودمان در منطقه پایبندیم. عراقچی گفت: اگر این سیاست ها از نظر دولت های دیگر و دولت آمریکا به تروریسم و حمایت از تروریسم و مسائل دیگر تلقی می شود برداشت ناصواب و اتهاماتی است که آنها همچون گذشته به دولت جمهوری اسلامی ایران وارد می کنند و از نظر ما اعتباری ندارد. وی افزود: البته ما هیچ گاه جز این انتظاری از دولت آمریکا نداشته ایم و بارها گفته ایم که حل و فصل موضوع هسته ای و رسیدن به توافق فقط مدیریت کردن یکی از موضوعات میان ایران و کشورهای غربی و ازجمله آمریکاست و این به معنی عادی شدن روابط نیست و به این معنا نیست که سایر موضوعات فیمابین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
این روزنامه دومین خبر خود را به سخنان دکتر علی اکبر ولایتی با تیتر هیچ بخشی از مواد غنی سازی شده از کشور خارج نمی شود اختصاص داده است.
دربخشی از این خبر آمده است: 
مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: هیچ بخشی از مواد غنی سازی شده از کشور خارج نمی شود.
علی اکبر ولایتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه ۲ سیما در پاسخ به این سئوال که نقاط قوت و ضعف توافقنامه چیست؟ گفت: در مجموع می توان گفت زحمات بسیار زیادی برای این متن توسط دوستان قدیمی ما از جمله آقای ظریف کشیده شده است و این دوستان هرآنچه که می توانستند در این باره انجام داده اند.
ولایتی افزود : این قضیه دو طرفه است، در حقیقت توافق هم دو طرفه است و دیکته کردن برای طرف مقابل در توافقنامه جایی ندارد و هر دو طرف می خواهند به مقاصد خود برسند، پس طبیعی است که در هر توافقنامه ازجمله همین جمع بندی هم نقاط ضعفی هم برای طرفین داشته باشد.  
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در ادامه گفت: من در اینجا شهادت می دهم که افراد تیم مذاکره کننده هر آنچه که می توانستند را انجام دادند، باقی ماندن ۶ هزار سانتریفیوژ در مقایسه با سال ۸۲ که ۳ سانتریفیوژ هم اجازه فعالیت نداشت، خوب است؛ هر چند در این خصوص به نقطه مطلوب نرسیده ایم، در گفتگوهای بین المللی بایستی نهایت خواسته را مطرح کرد تا بتوانیم امتیازهای بیشتری بگیریم.
دیگر عناوین مهم خبری روزنامه رسالت در این شماره به شرح زیر است: 
رئیس جمهور: وقتی می گوییم برنده شدیم یعنی ۳ گل زدیم و ۲ گل خوردیم
اوباما: ایرانی ها ضد آمریکا و یهودی ستیز هستند
جان کری: آمریکا برای مقابله با ایران در منطقه جدی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: با کمبود جدی نیرو در اورژانس مواجه هستیم

نظر شما