شناسهٔ خبر: 102028 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مبادلات برقی ایران از مرز ۱.۴ میلیارد مگاوات گذشت

برق43 همزمان با افزایش بیش از ۴ درصدی حجم تولید برق در نیروگاه‌ها، حجم مبادلات برقی ایران با کشورهای همسایه از مرز یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون مگاوات گذشت.

به گزارش «نماینده»،  تولید برق نيروگاه‌هاي حرارتي کشور در هفته هفدهم سال جاری در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از ۴ درصد افزایش یافت.

وزارت نیرو با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: توليد برق کشور از ابتداي امسال تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۷۷.۲ گيگاوات ساعت رسيده که اين ميزان ۲.۸۸ درصد بيش از انرژي توليدي کشور در زمان مشابه سال گذشته بوده است.

از مجموع انرژي توليد داخل کشور از ابتداي سال جاري تاکنون، ۹۲ هزار و ۱۵۵ گيگاوات ساعت به واحدهاي حرارتي و ۵ هزار و ۲۲۲.۲ گيگاوات ساعت به واحدهاي برق‌آبي اختصاص داشته است.

در اين مدت، توليد نيروگاه‌هاي حرارتي در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۴.۰۸ درصد افزايش یافته است، اما توليد نيروگاه‌هاي برق‌آبي ۱۴.۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ميزان انرژي تامين شده نيز امسال در دوره مورد بررسي ۹۸ هزار و ۸۱۵.۹ گيگاوات ساعت گزارش شده است که اين ميزان ۳.۰۷ درصد در مقايسه با زمان مشابه پارسال افزايش نشان مي‌دهد.

ميزان انرژي دريافتي برون مرزي در دوره مورد بررسي، يکهزار و ۴۳۸.۷ گيگاوات ساعت بوده که اين ميزان ۱۷.۱۶ درصد در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته افزايش نشان مي‌دهد.

نظر شما