شناسهٔ خبر: 101977 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

۳.۶ میلیارد دلار پروژه نفتی مشترک با ایران داریم

پرچم ایران نخست وزیر سوریه گفت: ایران و سوریه پروژه‌های مشترکی به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در بخش خطوط لوله نفت و گاز دارند.

به گزارش «نماینده»، وائل نادر حلقی، نخست وزیر سوریه به خبرگزاری روسی اسپاتنیک افزود: توافق هسته ای اخیر باعث آزادسازی ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران می‌شود و دست این کشور را برای کمک به همسایگان متحد منطقه‌ای باز می‌کند. همچنین توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی راه را برای لغو تحریم‌های اقتصادی ایران از جمله تحریم‌های بخش نفت و گاز باز می‌کند.

وی افزود: دمشق و تهران در حال برنامه‌ریزی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه در تمام بخش‌های مهم اقتصادی از کشاورزی و حمل و نقل گرفته تا انرژی هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزش این پروژه ها گفت: ارزش پروژه های نفت و گاز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و پروژه های کشاورزی و اجتماعی یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

حلقی به اسپاتنیک گفت: ما انتظار داریم در آینده نزدیک روی پروژه های مشترک در بخش نفت و گاز، برق، زیرساخت‌های حمل و نقل و گردشگری همکاری کنیم.

نخست وزیر سوریه افزود: سوریه و ایران سابقه همکاری زیادی دارند. توافق هسته ای که هفته گذشته در وین بدست آمد باعث آزادی سازی ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده ایران و تقویت اقتصاد این کشور می‌شود و دست ایران را برای کمک به کشورهای شریک در منطقه باز می‌کند.

نظر شما