شناسهٔ خبر: 101870 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محمدحسن آصفری در گفتگو با «نماینده»:

نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه نبود/ بررسی برجام نباید به چند نماینده محدود شود

محمدحسین آصفری43 آصفری با گلایه از کار تعداد محدودی از نمایندگان در کمیسیون ویژه تأکید کرد: نباید این موضوع به چند نماینده محدود شود و تمامی نمایندگان مجلس باید بتوانند نظر بدهند.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در خصوص جلسه علنی دیروز مجلس که با حضور وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی برگزار شد، به خبرنگار «نماینده» گفت: برخی مسائل در جلسه علنی توسط آقایان ظریف و صالحی گفته شد و مقرر گردید جمعبندی مذاکرات به صورت دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: مطمئنا در بررسی متن برجام آنچه به نفع نظام و کشور باشد مورد تائید مجلس قرار خواهد گرفت و دغدغه ای بابت توجه به میل و خوشایند افراد وجود ندارد. چارچوب و ملاک بررسی مجلس، اصول قانون اساسی، نظام وکشور است.

وی با اشاره به اینکه نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی برجام نیست، گفت: این کار وظیفه و تخصص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است و صد درصد این کمیسیون به طور دقیق موضوعات را مورد بررسی قرار می دهد.

آصفری با گلایه از کار تعداد محدودی از نمایندگان در کمیسیون ویژه تأکید کرد: نباید این موضوع به چند نماینده محدود شود و تمامی نمایندگان مجلس باید بتوانند نظر بدهند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص سخنان اخیر عراقچی مبنی بر عدم الزام آور بودن اجرای قطعنامه شورای امنیت نیز گفت: آقای ظریف هم در مجلس این موضوع را تکرار کردند و اینها شبهاتی است که در این خصوص وجود دارد. مسئولین وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده در مدت بررسی توسط مجلس، ملزم به پاسخ گویی به همه این شبهات خواهند بود.

نظر شما