شناسهٔ خبر: 101855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ادعاهای ادامه دار

اوباما:تحریم ها همچنان باقی خواهد ماند

اوباما رئیس جمهور آمریکا: تحریم های ما برای حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک آن و موارد نقض حقوق بشر همچنان باقی خواهند ماند.

به گزارش «نماینده» اوباما، گفت :‌با وجود این توافق ما همچنان اختلافاتی جدی با دولت ایران خواهیم داشت و آن حمایت  آن از تروریسم و مزدورانی است که خاورمیانه را بی ثبات می کنند. بنابراین ما نمی توانیم آنها را راحت بگذاریم که هر کاری بخواهند انجام بدهند.

رئیس جمهور آمریکا گفت : با این توافق ایران برای همیشه  از رفتن به دنبال سلاح اتمی منع شده است. بدون توافق این راهها باز می ماندند و ایران می توانست به رفتن به طرف بمب اتمی نزدیکتر شود.

بدون توافق تحریمها دچار از هم گسستگی می شد. با این توافق ما شانس حل چالش تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را به روشی صلح آمیز و بدون خطر یک درگیری دیگر در خاورمیانه ایجاد کردیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت:حالا اگر ایران تلاش کند که با وجود این توافق پس از ده سال و یا پس از بیست سال  به بمب برسد آنگاه رئیس جمهور آمریکا در موضع قدرتمندتری برای برداشتن گام های ضروری ازجمله گزینه نظامی برای جلوگیری از روی دادن این موضوع خواهد بود.

تحریم های ما برای حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک آن و موارد نقض حقوق بشر همچنان باقی خواهند ماند. ما همچنان در کنار هم پیمانان و شرکای خود از جمله اسرائیل برای مقابله با رفتار خطرناک ایران باقی خواهیم ماند.

 

نظر شما