شناسهٔ خبر: 101833 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشریح نظریه ولایت فقیه در دانشگاه فیلیپین

محمد فنایی، مبلغ اعزامی از کشورمان در برنامه زنده رادیو سلام دانشگاه دولتی فیلیپین از اسلام به عنوان توحید کامل از هر گونه شرک و دو گانه پرستی یاد کرد و به تشریح ولایت فقیه طبق موازین اسلام پرداخت.

به گزارش «نماینده»،  بنا به دعوت وادی جول کیپلی، رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه دولتی فیلیپین، محمد فنایی، مبلغ اعزامی از ایران اسلامی در رادیو سلام این دانشگاه حضور و به ارائه مباحثی در رابطه با «دین اسلام و اسلام در ایران» پرداخت.

در آغاز این مصاحبه، فنایی در پاسخ به این سؤال که معنای اسلام چیست؟ گفت: اسلام یعنی صلح، توحید کامل و خالص از هر گونه شرک و دو گانه پرستی؛ به معنای واقعی اسلام یعنی انتظارات خداوند از بشر در زمینه افکار و حالات و کردار فردى و اجتماعى او.

وی، ادامه داد: پیامبر(ص) نیز به عنوان مبلغ دین اسلام از سوی پروردگار جهانیان مأمور شدند تا انسان‌ها برای دعوت به دین اسلام، آگاه سازند.

مبلغ اعزامی از ایران در رابطه با نقش ولایت فقیه، اظهار کرد: مدیریت و رهبری دینی و سیاسی جامعه اسلامی بر عهده ولایت فقیه است؛ در واقع می‌تواند اسلام را برای امت مسلمان به نحو احسن تشریح کند، به طور کلی ولایت فقیه از میان انسان‌ها است که به وسیله علماء انتخاب می‌شوند.

فنایی به اسلام در ایران، اشاره و بیان کرد: ایران دارای دین اسلام و مذهب دوازده امامی است که توسط ولایت فقیه و رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و الهام گرفتن از متون به یادگار مانده امام خمینی (ره)، اداره می‌شود.

وی، افزود: اسلام در ایران، همان اسلامی است که حضرت محمد(ص) برای همه کشورها آورده‌اند؛ اینطور نیست که اسلام در ایران یک اسلام دیگری باشد.

فنایی در سخنان پایانی خود، تأکید کرد: هم‌اکنون با پیروی از ولایت فقیه نسبت به مسائل اسلامی آگاه می‌شویم، چراکه قانون اسلامی را طبق موازین اسلام وضع می‌کنند.

بنابر اعلام این خبر، پخش زنده ایستگاه رادیو سلام دانشگاه دولتی فیلیپین، سه‌شنبه‌های هر هفته توسط وادی جول کیپلی، رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه دولتی فیلیپین اجرا می‌شود و مسائل مربوط به اسلام و مسلمانان و آخرین وضعیت آنها، مورد بحث و گفت‌وگو قرا می‌گیرد.

نظر شما