شناسهٔ خبر: 101791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

کاندیدای جمهوری‌خواه: توافق را لغو می‌کنم

کاندیدای جمهوری‌خواه: احتمال این که رئیس‌‌جمهور بعدی مجبور شود در نخستین روز ریاست‌جمهوری خود به اقدامات خصمانه نظیر حمله نظامی روی بیاورد زیاد است و من برای چنین تصمیمی آماده‌ام

به گزارش «نماینده» پایگاه آمریکایی "سالون" در مطلبی می نویسد:‌ اسکات واکر آماده است تا با ایران به جنگ برود. در واقع او اماده است تا ساعتی پس از ادای سوگند ریاست جمهوری به ایران حمله کند.

وی یکشنبه گذشته در نشست خبری در ایالات "آیوا" گفت: احتمال این که رئیس جمهور بعدی مجبور شود در نخستین روز ریاست جمهوری خود به اقدامات خصمانه نظیر حمله نظامی روی بیاورد زیاد است. من رئیس جمهوری که از روز نخست آماده نیست نمی خواهم و اگر خودم رئیس جمهور شوم از همان روز نخست اماده ام.

این ادبیات جنگ طلبانه واکر بخشی از کمپین تبلیغاتی اوست که سرسختانه به انتقاد از توافق دیپلماتیک با ایران پرداخته است واکر هم اکنون هم وعده داده است که بلافاصله پس از تصدی ریاست جمهوری از توافق کناره بگیرد و تحریم هایی را اعمال کند که ایران را فلج کند.

واکر تلاش می کند که خط مخالفت با توافق هسته ای را دنبال کند و بگوید سایر جمهویر خواهان در سال ۲۰۱۶ نیز به اندازه او پای بند به مخالفت با ایران و نابودی برنامه هسته ای این کشور نیستند. مثلا "جب بوش" که خودش هم از طرفداران این توافق نیست، گفته است که صبر می کند تا تیم امنیتی و دیپلماتیک او مستقر شوند و سپس به دنبال توافق بین المللی و آغاز جنگ دیگری در خاورمیانه خواهد بود اما واکر او را  به ناکارآمدی متهم می کند.

نکته اینجاست که جمهوری خواهان با مخالفت با اوباما در مسائلی این چنینی، در واقع در زمین کاخ سفید بازی می کنند. کاخ سفید به ایران گفته است که تنها جایگزین دیپلماسی جنگ است و اسکات واکر نیز دقیقا همین سخن را می گوید و حتی نامزد جمهوری خواه دیگر را به خاطر تعلیی چند ساعته در مقابله با ایران ضعیف می خواند!

 

نظر شما