شناسهٔ خبر: 101774 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

۳ نفر زندانی کرمانی آزاد و مقدمات آزاد سازی هفت زندانی شهرستانی انجام شد

پورابراهیمی/43 در آستانه عید سعید فطر با پی گیری دکتر پورابراهیمی صبح امروز ۳ نفر زندانی کرمانی آزاد و مقدمات آزاد سازی هفت زندانی شهرستان های کرمان انجام شد.

به گزارش «نماینده» مراسم آزادی سه زندانی کرمانی با حضور دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ناقوسی مدیر روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران و توحیدی فرماندار کرمان در محل ستاد دیه استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد بدهکار دیه همراه بود، موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه با پی گیری های دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در خصوص دعوت از دکتر جباری مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران و بازدید از زندان کرمان، گفت: ۱۶ پرونده در خصوص زندانیان بدهکار دیه ناشی از تصادفات به صندوق ارسال و پس از بررسی های انجام شده با پرداخت دیه ۱۰ زندانی از کل استان انجام شد.
وی با بیان اینکه با توجه به مراحل اداری ۳ زندانی مربوط به شهر کرمان امروز در آستانه عید سعید فطر آزاد می شوند، افزود: ۷ زندانی دیگر از شهرستان های بم، رفسنجان، بافت و منوجان بعد از تعطیلات عید فطر آزاد می شوند.
در این مراسم دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مدیران صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران بدلیل حضور در کرمان و انجام مقدمات آزادسازی ۱۰ زندانی در استان کرمان، گفت: برای آزادی ۱۰ زندانی شامل دیه ناشی از تصادفات مبلغ ۷۲۰ میلیون تومان از طرف صندوق به حساب دادگاه و اجرای احکام واریز شده است.
وی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از مردم کشور در اثر تصادفات جان و مال خود را از دست می دهند، افزود: بیمه ها در خصوص فرهنگ سازی در جهت استفاده بهینه از وسایل نقلیه و کاهش تصادفات با جدیت وارد شوند.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه کسی که زندانی می شود در واقع خانواده خود را زندانی کرده و شرایط زندگی برای خانواده خود را سخت می کند، خاطر نشان کرد: روحیه جمعی و عزم مردمی برای کاهش تصادفات در کشور لازم است و انتظار می رود صنعت بیمه نیز پیگیری مجدانه انجام دهد.
نائب رئیس کمیسون ویژه اقتصادی مجلس همچنین با بیان اینکه روند ارسال پرونده های زندانیان بدهکار دیه به ستاد دیه کشور و صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران ادامه دارد از راه اندازی دفتر نمایندگی صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران در شهر کرمان برای خدمات بهتر و سریعتر در منطقه جنوبشرق کشور و جلوگیری از سفر خانواده های زندانی به تهران خبر داد.
در پایان این مراسم فیش واریزی مبلغ دیه ۳ نفر از زندانیان بدهکار دیه کرمان توسط صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه ایران به خانواده زندانی اهداء شد.

نظر شما