شناسهٔ خبر: 101728 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

«عوامل موفقیت» برترین‌های کنکور ۹۴+تصاویر

نفرات برتر کنکو براساس اعلام سازمان سنجش از ۳۶ رتبه برتر کنکور سراسری ۲۵ رتبه را دانش‌آموزان خارج از پایتخت کسب کردند.

به‌گزارش «نماینده»، آزمون سراسری سال ۹۴ در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در ۳۶۵ شهرستان و ۱۷ کشور خارجی برگزار شد که تعداد ۷۹۵هزار و ۶۷۷ داوطلب در این آزمون شرکت داشتند.

براساس اعلام سازمان سنجش، از ۳۶ رتبه برتر کنکور سراسری ۲۵ رتبه را دانش‌آموزان خارج از پایتخت کسب کردند.

نفرات برتر ریاضی

نفرات برتر ریاضی

**اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی**

۱- پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان

۲- محمدرسول یزدیان از قم

۳- وحید بالازاده مرشت از بابلسر

۴- مهدی لطافتی از شیراز

۵- امیر حسینی از شیراز

۶- کیانوش عباسی از شمیرانات

۷- محمدسعید مسیحا از یزد

۸- سینا رنجکش‌زاده از ارومیه

۹- کیمیا اسدی جوزانی از تهران

۱۰- مسعود امیری کندبن از تهران

**************************

نفرات برتر تجربی

نفرات برتر تجربی

**اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم تجربی**

۱- سارا همتی از تبریز

۲- کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود

۳- فائزه قایم‌دوست از زاهدان

۴- مهران نعمتی‌زاده از یزد

۵- احسان طاهری‌فرد از شیراز

۶ - عرفان طاهری‌فرد از شیراز

۷- کیارش زارع از بیرجند

۸- معین علا از نور

۹- میثم فرج‌پور نیری از اردبیل

۱۰ - نیکان زرگرزاده از تهران

******************

نفرات برتر انسانی

نفرات برتر انسانی

** اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی**

۱- علی کیانی نیستانکی از تهران

۲- سید ابوالفضل میررضی از اصفهان

۳- ابوالفضل مشیری از اصفهان

۴- فائزه کرمی از تهران

۵- کیان فرح‌زا از یزد

۶- زینب صالحی دولابی از تهران

۷- فاطمه غلامی از نجف‌آباد

۸- صدف وفا از شیراز

۹- محمدرضا اقبالی زارچ از یزد

۱۰- محمدرضا سلطانی علی‌آباد از یزد

*****************

نفرات برتر هنر

**اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی هنر**

۱- آناهیتا هدایتی از تهران

۲- المیرا آشفته از تهران

۳- غزاله پژند از کرج

*******

نفرات برتر زبان

** اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی زبان‌های خارجه**

۱- پویا همدانیان خوزانی از کاشان

۲- یاسمین فروتنی از شیراز

۳-زینب شیرزادمقدم از شمیرانات

 

* رتبه اول کنکور تجربی ۹۴: در هیچ مؤسسه‌ای برای کنکور ثبت‌نام نکردم

سارا همتی با اشاره به نقش والدین خود در موفقیت کنکور سراسری، اظهار داشت: پدرم دکترای شیمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مادرم نیز ماما است که با پشتیبانی روحی و تحصیلی از من، نقش زیادی در کسب این رتبه داشتند.

وی میزان مطالعه خود در ایام کنکور را یادآور شد و افزود: قبل از بهمن ماه که کلاس‌های مدرسه تشکیل می‌شد، ۵ الی ۷ ساعت مطالعه داشتم که بعد از بهمن ماه میزان مطالعه من به ۱۴ ساعت افزایش یافت.

رتبه اول کنکور تجربی ۹۴، برنامه‌ریزی مطالعه را براساس احساس نیاز خود در دروس مختلف دانست و افزود: با هیچ مؤسسه‌ای برای کنکور ارتباط نداشتم، فقط به بعضی از معلمانم برای رفع اشکالات مراجعه می‌کردم.

وی با اشاره به نقش دبیران در کسب این رتبه، گفت: تدریس دبیران لازم است ولی به هیچ وجه کافی نیست و باید چندین برابر آن تلاش کنیم.

همتی شیوه مطالعه خود را با سایرین بدون تفاوت دانست و تصریح کرد: پس از تدریس دبیران، ابتدا به‌صورت سطحی و روخوانی، مطالب را مطالعه می‌کردم، پس از آن تست‌های مربوط به آن درس را می‌زدم و در مرحله آخر، پس از کشف نقاط ضعف، عمیق‌خوانی را آغاز می‌کردم، این شیوه من از ابتدای تحصیل تاکنون بوده است.

رتبه اول کنکور تجربی ۹۴، به دیگر رتبه‌های علمی خود نیز اشاره کرد و گفت: در لیگ علمی پایا که از سوی بسیج و در حد المپیاد برگزار می‌شود، دو بار موفق به کسب مدال نقره شدم.

 

* رتبه اول کنکور ریاضی ۹۴: برنامه‌ریزی اصولی سبب موفقیتم در کنکور شد

پژمان شهبازی با اشاره به موفقیت خود و کسب رتبه یک در کنکور ریاضی اظهار داشت: تنها عامل موفقیت من در این مرحله از تحصیل برنامه‌ریزی در تحصیل و درس‌هایم بوده است.

وی درباره دلایل موفقیتش در کنکور افزود: من برنامه‌ریزی درسی را با کمک مشاوره انجام می‌دادم و در همه مراحل درس خواندن با مشاور تحصیلی همراه بودم.

رتبه اول کنکور سراسری رشته ریاضی و فنی ۹۴ بیان کرد: یکی از نکاتی که سبب شد در این رشته با این رتبه قبول شوم، پرهیز از افراط و تفریط در درس خواندن بود و در کل روزانه بین ۷ الی ۸ ساعت درس خواندم.

وی درباره رشته مورد علاقه‌اش در دانشگاه خاطرنشان کرد: برای تحصیل در رشته مهندسی برق تمایل بیشتری دارم اما اینکه به چه دانشگاهی بروم و به‌طور قطع در چه رشته‌ای تحصیل کنم، هنوز مشخص نیست زیرا در حال تحقیق هستم.

شهبازی گفت: موفقیت خود را مدیون لطف خداوند و حمایت‌های خانواده و هم‌چنین معلم‌ها و دبیرانی می‌دانم که همواره کنار من بودند.

رتبه اول کنکور سراسری رشته ریاضی و فنی ۹۴ در توصیه‌ای به دانش‌آموزان افزود: به کلیه افرادی که در سال آینده در کنکور شرکت می‌کنند توصیه می‌کنم که زمان درس خواندن خود را مدیریت کنند و با برنامه‌ریزی پیش روند.

 

* رتبه اول کنکور زبان ۹۴: پیش‌بینی من کسب رتبه ۲ یا ۳ کنکور بود

پویا همدانیان خوزانی درباره دلایل موفقیتش در کنکور ۹۴ اظهار داشت: از ۸سالگی زبان را شروع کردم و تا حدود ۱۳سالگی در کلاس‌های زبان شرکت کردم اما پس از آن نیز از خواندن زبان امتناع نکرده و برای کنکور تمرین‌هایی از معلم و برنامه و کتاب‌هایی نیز از مشاور خود گرفتم. باید بگویم دلیل اصلی موفقیت من این بود که کنکور سال‌های گذشته را بسیار مطالعه کردم و این موضوع تأثیر زیادی در موفقیت من داشت.

وی درباره احساس خود پس از اعلام نتایج افزود: خیلی احساس خوب و غیرقابل وصفی را داشتم و برایم باور و درک این موضوع سخت بود؛ البته با توجه به عملکردی که داشتم، پیش‌بینی رتبه ۲ یا ۳ را داشتم.

رتبه یک کنکور سراسری رشته زبان درباره تأثیر والدین خود در این موفقیت خاطرنشان کرد: والدین من محیط آرامی را برای من فراهم کردند و همراهی بسیاری با من داشتند. با توجه به اینکه کل اقوام من در اصفهان بودند، آن‌ها در طول این یک سال به‌خاطر من حتی به اصفهان هم نیامدند!

وی در توصیه‌ای به دانش‌آموزان تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله پشتکار است و باید دانست که همیشه افت‌وخیزهایی وجود دارد اما این مسئله دلیلی برای ناامیدی نمی‌شود و با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌توان به موفقیت رسید.

همدانیان درباره رشته انتخابی خود در دانشگاه بیان کرد: انتخاب رشته‌ام بستگی به رتبه‌ام در کنکور ریاضی دارد و بر اساس پیش‌بینی خودم در کنکور ریاضی رتبه‌ای حدود ۳۰ را کسب خواهم کرد و اگر چنین رتبه‌ای حاصل شود، به‌طورقطع در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد.

وی درباره برنامه تحصیلی برای آینده خود گفت: تازه شروع کار است و با ورود به دانشگاه تلاش من نیز باید افزایش یابد تا به هدف اصلی برسم.

رتبه یک کنکور سراسری رشته زبان با بیان اینکه فرار مغزها با تحصیل در خارج از کشور تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: پس از اخذ مدرک لیسانس و یا فوق‌لیسانس به ادامه تحصیل در خارج کشور فکر می‌کنم و با تحقیق و شرایط سنجی انتخابی درباره آینده خود خواهم داشت.

وی افزود: اما به‌نظر بنده فرار مغزها با تحصیل در خارج از کشور تفاوت دارد زیرا ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌تواند با حضور در ایران و کمک به مردم کشور پایان یابد اما فرار مغزها به این معناست که پس از تحصیل نیز در خارج از کشور ساکن شد.

 

* رتبه دوم کنکور ریاضی ۹۴: ‌بدون شرکت در کلاس کنکور رتبه دوم ریاضی را کسب کردم

محمدرسول یزدیان اظهار داشت: کسب رتبه دوم کنکور سراسری در رشته ریاضی افتخاری است که با عنایت خدا و حمایت‌های خانواده به دست آوردم و خدا را بابت این لطف شاکرم.

رتبه دوم کنکور سراسری در رشته ریاضی افزود: برای آمادگی شرکت در کنکور سراسری مطالعات و برنامه ریزی‌هایم را از تیرماه سال گذشته به‌طور جدی آغاز کردم و به‌طور میانگین روزی ۷ ساعت درس می‌خواندم.

وی با بیان اینکه این رتبه را بدون شرکت در کلاس کنکور کسب کرده است، گفت: من در مدرسه شاهد قدوسی استعدادهای درخشان استان قم دوره دبیرستان را گذراندم و با کمک و همراهی معلمان دلسوز توانستم با آرامش خاطر درس بخوانم.

یزدیان با اشاره به اینکه کسب این رتبه برای وی دور از انتظار نبوده است، خاطرنشان کرد: از آن جا که معدل دیپلمم ۲۰ بود کسب این رتبه دور از انتظار نبود و در این مدت تنها در آزمون‌های آزمایشی چند مرحله شرکت کرده بودم.

رتبه دوم کنکور سراسری در رشته ریاضی رشته‌های برق و بیوتکنولوژی را هدف خود برای تحصیل در دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: به دانش آموزان و کسانی که قرار است در سال‌های آینده سد کنکور را پشت سر بگذارند توصیه می‌کنم همواره با تکیه به خدا و آرامش خاطر هدف خود را دنبال کنند تا به نتیجه مطلوب خود برسند.

 

* رتبه دوم کنکور تجربی ۹۴: ایران را به هرجایی در دنیا ترجیح می‌دهم

کیانا تدبیر اظهار داشت: عامل موفقیتم، اول از همه توکل به خداوند و امید به آینده و بعد از آن تلاش و پشتکار خودم و البته کمک‌ها و پشتیبانی‌های خانواده و مسئولین مدرسه و کادر دبیران بود که باعث شدند تمام زمانی را که در مدرسه بودم برایم مفید و موثر باشد.

وی گفت: اولویت اولم برای ادامه تحصیل، دانشگاه‌های معتبر و خوب ایران است اما اگر دانشگاهی در خارج از کشور به من پیشنهاد تحصیل دهد که شرایطش خوب باشد و سطح آن از دانشگاه‌های ایران بالاتر بوده و معادل این دانشگاه در ایران نباشد برای بالاتر رفتن سطح علمی ام، مایل هستم به آنجا بروم؛ اما اولویت اولم همچنان ایران است.

رتبه دوم کنکور تجربی سال ۹۴ با بیان اینکه درس خواندن برای کنکور را از اول دبیرستان شروع کرده است اظهار کرد: هرسال درس‌های مرتبط آن سال را کامل و به طور دقیق مطالعه می‌کردم تا در زمان کنکور فقط به مرور درس‌ها بپردازم؛ ولی یک‌سال مانده به کنکور، فشرده تر و دقیق‌تر درس خواندم.

تدبیر گفت: آموزشگاه کنکور نرفتم و برای رفع اشکال و مشاوره از دبیران خودم در مدرسه، راهنمایی گرفتم و  از تجربیات دانش آموزان ممتاز و دارندگان رتبه های برتر در کنکورهای سال قبل کمک گرفتم.

وی با بیان اینکه رشته پزشکی را برای تحصیل انتخاب کرده است اما هنوز در مورد تخصص تحقیق نکرده و تصمیم نگرفته است افزود: اعتقاد دارم برای انتخاب تخصص فقط علاقه کافی نیست و باید تصمیم درست و عقلانی گرفته شود؛ علاقه ام بیشتر به تخصص قلب است اما قبل از انتخاب باید آشنایی بیشتری با این رشته پیدا کنم.

رتبه دوم کنکور تجربی با اشاره به اینکه در حالت عادی و در زمان مدرسه چون وقت زیادی را در مدرسه می‌گذرانده، روزی حدود ۶ ساعت در روز به مطالعه اختصاص می‌داده است گفت: سال آخر قبل از کنکور که وقت بیشتری داشتم خصوصا" تعطیلاتی مانند تعطیلات نوروز حدود ۱۲ ساعت را به مطالعه  پرداختم.

تدبیر تاکید کرد: اول از همه کمک خداوند و بعد تلاش بسیار زیاد خودم و راهنمایی‌ها و کمک‌های پدر و مادرم و این‌که در برابر سختی‌ها کم نیاوردم و با مشکلات مبارزه کردم از مهمترین عوامل آوردن رتبه برتر در کنکور بوده است.

وی که به همراه خانواده، سال‌ها در واجارگاه کلاچای زندگی کرده واکنون دو سال است ساکن لاهیجان است، دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه فرزانگان لنگرود گذرانده است.

 

* رتبه دوم کنکور انسانی ۹۴: هرکس باید متناسب با ظرفیت و قابلیت‌های خود درس بخواند

ابوالفضل میررضی با اشاره به موفقیت خود در کنکور سراسری امسال و کسب رتبه ۲ در کنکور علوم انسانی اظهار داشت: عامل موفقیت در کسب رتبه ۲ در کنکور علوم انسانی را خداوند، ائمه و پدر و مادر خود می‌دانم و مدیون آنها هستم.

وی با اشاره به مدت مطالعه‌اش در کنکور سراسری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه افزود: برای موفقیت در کنکور به‌اندازه درس خواندم و کنار آن به برنامه‌های غیردرسی نیز توجه داشتم.

رتبه دوم کنکور سراسری رشته علوم انسانی بیان کرد: برای نمونه کنار درس خواندن ورزش و برنامه‌های فرهنگی نیز انجام دادم، در درس خواندن افراط نکردم، البته در ایام مطالعه برای کنکور روزانه بین ۴ تا ۱۰ ساعت درس خواندم که متغیر بوده و به شرایط بستگی داشت.

وی گفت: به افرادی که علاقه‌مند هستند سال آینده در کنکور رشته خود موفق شوند، توصیه می‌کنم پس از توکل به خدا متناسب با ظرفیت و قابلیت‌های خود درس بخوانند تا استرس و افسردگی را از خود دور کنند.

میررضی خاطرنشان کرد: هر شخصی در شرایط خاص خود درس می‌خواند اما من از آن دسته افرادی بودم که در سالن مطالعه درس می‌خواندم و این نیز یکی از عوامل موفقیت من در این مرحله تحصیلی بود.

 

* رتبه سوم کنکور ریاضی ۹۴: تلاش و برنامه‌ریزی هدفمند دلیل موفقیت بنده در کنکور بوده است

وحید بالازاده مرشت اظهار داشت: بنده در چهارم فروردین ۷۶ در روستای مرشت شهرستان خلخال از استان اردبیل متولد شده و از شهرستان بابلسر در کنکور سراسری شرکت کردم.

وی، توکل به خداوند متعال و حمایت و دلگرمی اعضای خانواده خود را رمز موفقیت در کسب رتبه تک‌رقمی آزمون سراسری گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و فنی دانست و افزود: تعیین هدف و برنامه‌ریزی و تلاش برای دستیابی به آن نیز از دیگر ارکان کسب موفقیت است.

بالازاده مرشت تصریح کرد: تلاش و پشتکار در چهار سال آخر تحصیلی پیش از حضور در کنکور سراسری به‌تنهایی موجب کسب موفقیت در کنکور نمی‌شود و برای دستیابی به موفقیت باید از دوران کودکی و از مقاطع ابتدایی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تحصیلی‌اش کسب رتبه تک‌رقمی در کنکور سراسری سال ۹۴ بوده است، گفت: برنامه‌ای که با تلاش و پشتکار همراه نباشد قطعاً با نتیجه دلخواه همراه نیست.

مرشت با اشاره به اینکه در طول دوران تحصیلی با ناامیدی روبه‌رو شده بود، خاطرنشان کرد: حمایت، تشویق، علاقه و دلگرمی خانواده سبب امیدواری بیشتر بنده به شرکت در کنکور سراسری بوده است.

رتبه سوم گروه علوم ریاضی کنکور سراسری با اشاره به اینکه به‌طور میانگین بین ۴۰ تا ۴۵ ساعت در طول هفته برای کنکور سراسری مطالعه می‌کرد، افزود: ‌خلاف نظر برخی از دوستان که ساعات شبانه‌روز را برای مطالعه اختصاص می‌دادند، من با مطالعه در شب مخالف بوده و مطالعات خود را طی هفته و هدفمند برنامه‌ریزی می‌کردم.

وی خطاب به دوستان و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری سال آینده را دارند، توصیه کرد: هرگز دست از تلاش برندارند زیرا قرار نیست همه جوانان کشور از طریق کنکور سراسری به درجات عالیه مدیریتی برسند.

بالازاده مرشت تأکید کرد: اگر از طریق کنکور سراسری فرد به هدف خود نرسید نباید ناامید شود و باید برای موفقیت‌های دیگر زندگی خود تلاش کند.

 

* رتبه سوم کنکور تجربی ۹۴: در هیچ‌یک از کلاس‌های فوق‌العاده و موسسات آموزشی شرکت نکردم

فائزه قائم‌دوست با اشاره به برنامه‌ریزی درسی و نقش معلمان دبیرستان در موفقیت کنکور سراسری اظهار داشت: دانش‌آموز تیزهوشان دخترانه فرزانگان زاهدان بودم.

وی افزود: در هیچ‌یک از کلاس‌های فوق‌العاده و دوره‌های آموزشی موسسات شرکت نکردم و با توکل بر خداوند و کمک‌های پدر و مادر و همیاری معلمان دبیرستان، به این موفقیت رسیدم. ‎

 

*رتبه سوم کنکور انسانی ۹۴: برای موفقیت در کنکور انسانی نیاز به کلاس اضافه نیست

ابوالفضل مشیری با اشاره به موفقیت خود در کنکور و کسب رتبه سوم در کنکور سراسری رشته علوم انسانی اظهار داشت: مطالعه مداوم در طول سال تحصیلی سبب شد که در این مرحله تحصیلی موفق شوم.

وی افزود: من از سال دوم دبیرستان درس‌هایم را به‌قصد قبولی در کنکور مطالعه کردم و از همان سال با هدف خاص درس خواندن را شروع کردم.

رتبه سوم کنکور سراسری رشته انسانی بیان کرد: به افرادی که تمایل دارند با موفقیت و کسب رتبه خوب در کنکور قبول شوند، توصیه می‌کنم که در رشته تحصیلی خود با افراد و مشاوران نخبه در همان رشته مشورت کنند و از آن‌ها انگیزه بگیرند.

وی گفت: من از ابتدا انگیزه چنین هدفی را نداشتم اما وقتی که به رشته خوب و محیط درسی و دوستان باعلم و سواد فکر کردم، انگیزه بهتری برای درس خواندن کسب کردم.

مشیری خاطرنشان کرد: برای انتخاب رشته بین ۳ رشته حقوق، علوم سیاسی و مطالعات جهان را در نظر دارم که بیشترین نظری که دارم در مورد رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران و یا علامه طباطبایی است.

وی افزود: باید بگویم برای موفقیت در مؤسسات آموزشی ثبت‌نام نکردم ولی تنها در آزمون‌های امتحانی شرکت کردم زیرا معتقدم در رشته علوم انسانی نیاز به ثبت‌نام در کلاس اضافه برای کنکور نیست. من یک‌شبه درس نخواندم و از سال دوم دبیرستان درس‌هایم را به‌قصد قبولی در کنکور مطالعه کردم و از همان سال با هدف خاص درس خواندن را شروع کردم.

رتبه سوم کنکور سراسری رشته انسانی با اشاره به موفقیت خود و اهمیت تداوم آن اظهار داشت: در این مدت درس خواندن پس از برنامه‌ریزی را مد نظر قرار داده در کار خود نظم و ساماندهی داشتم و در بیشتر موارد در ساعات معین درس خواندم.

وی گفت: در طول سال تحصیلی ۳ معلم به من انگیزه فوق‌العاده‌ای دادند و یکی از آن‌ها مسیر و راه را برای من روشن کرد که از آن‌ها تشکر می‌کنم، هم‌چنین از حمایت‌های خانواده و لطفی که خداوند به من داشت، تشکر می‌کنم.

 

*رتبه چهارم کنکور ریاضی ۹۴: مطمئن بودم ‌رتبه‌ام «تک‌رقمی» می‌شود

مهدی لطافتی با اشاره به علاقه خود به رشته برق اظهار داشت: به‌دلیل علاقه‌مندی و آینده‌دار بودن قصد ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه شریف را دارد.

وی با بیان اینکه تا قبل از جلسه کنکور هیچ استرس و نگرانی نداشته است، می‌افزاید: هنگام شروع جلسه کمی نگران بودم و استرس داشتم.

رتبه ۴ کنکور ریاضی و فنی از خوشحالی خود و خانواده بعد از مطلع شدن از رتبه تک‌رقمی در کنکور ۹۴ می‌گوید و تصریح می‌کند: قبل از اعلام نتایج تقریباً مطمئن بودم که رتبه‌ام تک‌رقمی می‌شود.

وی در مورد تصمیمش برای گذراندن تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور نیز می‌گوید: "هنوز تصمیمی برای این موضوع نگرفته‌ام".

لطافتی در پایان می‌افزاید: برای دروس ریاضی، فیزیک و عربی در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌ است.

 

* رتبه چهارم کنکور تجربی ۹۴: مطالعه زیادی برای کنکور نداشتم

مهران نعمتی‌زاده با اشاره به اینکه داشتن برنامه منظم یکی از مهمترین عوامل در موفقیتش به حساب می‌آید، اظهار داشت: به‌نظر من برنامه داشتن و درس خواندن عامل بسیار مهمی در کسب موفقیت در کنکور است.

رتبه چهارم کنکور تجربی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهمترین عواملی که به‌ویژه به من کمک شایانی کرد که بتوانم این رتبه را کسب کنم، رفتار و کمک‌های اطرافیانم بود.

وی تلاش در راستای کسب موفقیت در هر زمینه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: زمانی که انسان پشتکار بالایی داشته باشد، می‌تواند پله‌های موفقیت را پشت سر بگذارد.

نعمتی‌زاده با تشکر از کمک‌های پدر و مادرش، خاطرنشان کرد: پدر و مادر من با فراهم کردن محیط آرام و مناسب برای درس خواندن، و ایجاد آرامش فکری در من، نقش مهم و تأثیرگذاری در موفقیتم ایفا کردند.

رتبه چهارم کنکور تجربی ادامه داد: والدین من در مدتی که خودم را برای کنکور آماده می‌کردم، از رفت و آمدهایشان هم کم می‌کردند که من بتوانم آرامش داشته باشم.

وی افزود: همچنین حمایت‌های مادی و معنوی که آنها از من می‌کردند و هزینه تحصیل من را متقبل می‌شدند هم در موفقیت من تأثیرگذار بود و از آنها بابت تمام زحماتشان تشکر می‌کنم.

وی در ارتباط با میزان مطالعه‌ای که برای کنکور داشته، گفت: مطالعه خیلی زیادی نداشتم و تنها در زمانی که به کنکور نزدیک شده بودم، روزانه بین هفت تا هشت ساعت مطالعه می‌کردم.

به‌گفته نعمتی‌زاده، وقتی وی در کنکور توانسته رتبه چهارم را کسب کند، ممکن است از موفقیت و کسب رتبه اشباع شده و تلاشش در طول زمان دانشگاه کم شود.

وی ادامه داد: به‌نظر من کسب موفقیت در زمان تحصیل در دانشگاه راحت‌تر از حفظ رتبه‌ای است که در این کنکور به دست آورده‌ام و ماندن در این سطح دشوار به نظر می‌رسد.

 

* رتبه پنجم کنکور ریاضی ۹۴: دانشگاه صنعتی شریف را برای تحصیل انتخاب می‌کنم

امیر حسینی از احساس خود در زمان اطلاع از رتبه پنجم کنکور سراسری ۹۴ در رشته ریاضی و فنی گفت و اظهار داشت: این احساس قابل توصیف نیست.

وی با اشاره به اینکه در زمان اعلام نام نفرات برتر کنکور سراسری در منزل نبوده است، افزود: به‌محض ورود به منزل مادرم این خبر را به من داد و حسی داشتم که به هیچ عنوان قابل توصیف نیست.

رتبه پنجم کنکور ریاضی ۹۴ با بیان "با برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق موفق به کسب این رتبه شدم" خاطرنشان کرد: تنها برای درس فیزیک در کلاس‌های غیر از مدرسه‌ و فوق‌برنامه شرکت کردم و به‌درخواست و معرفی دانش‌آموزان دبیر خبره ادبیات توسط مدیر مدرسه برای آموزش به مدرسه دعوت شدم.

حسینی رشته مورد علاقه تحصیل و انتخابی خود در دانشگاه را رشته برق دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد و گفت: به‌نظر من در این رشته نسبت به دیگر رشته‌های فنی هنوز جا برای مطالعه و کار بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده ممکن است تکمیل تحصیلات نیاز به تحصیل در خارج از کشور داشته باشد، بیان کرد: این مورد گزینه‌ای است که می‌توان به آن فکر کرد اما در حال حاضر فکر کردن به تحصیل در خارج از کشور برای من زود است.

 

*رتبه پنجم کنکور تجربی ۹۴: انتظار رتبه تک‌رقمی نداشتم

احسان طاهری‌فرد با بیان اینکه از طریق تبریک دوستانش از رتبه خود باخبر شد اظهار داشت: با توجه به برآوردها و احتساب درصدهای کنکور فکر می‌کردم که رتبه‌ام بین ۱۰ تا ۲۰ شود و اصلاً انتظار رتبه تک‌رقمی را نداشتم.

وی با اشاره به "هنگام شنیدن رتبه خود شوکه شده بودم" در مورد حس و حال خود در جلسه کنکور می‌افزاید: روز قبل از کنکور برای کسب آرامش به زیارت شاه‌چراغ(ع) رفتم و در هنگام کنکور نیز خدا کمک کرد و استرسی نداشتم.

رتبه ۵ علوم تجربی ۹۴ در مورد تصمیمش برای انتخاب رشته نیز خاطرنشان می‌کند: "هنوز به انتخاب رشته فکر نکرده‌ام و در این فرصت که تا انتخاب رشته باقی مانده است با مشورت گرفتن رشته مناسب را انتخاب می‌کنم".

طاهری‌فرد در مورد گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور نیز می‌گوید: "اصلاً قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را ندارم".

وی با ابراز رضایت از تدریس معلمان دبیرستان خود می‌افزاید: در هیچ کلاس کنکور و فوق‌برنامه‌ای شرکت نکرده است.

رتبه ۵ علوم تجربی ۹۴ با بیان اینکه برای آمادگی در کنکور روزی ۱۳ ساعت مطالعه مفید داشته است، می‌افزاید: مهم‌ترین عامل موفقیت خود را توکل بر خدا می‌دانم.

 

* رتبه پنجم کنکور انسانی ۹۴: زحمات پدر و مادرم در موفقیتم قابل بیان نیست

کیان فرح‌زا با اشاره به اینکه معنویت‌ها نقش قابل توجهی در موفقیتش داشته، اظهار داشت: در موفقیت من اول از همه لطف خدا مؤثر بوده و غیر از این هم نیست.

وی از زحمات پدر و مادرش تشکر و قدردانی کرد و گفت: دومین موضوع این است که در ۱۸ سالی که از سن من می‌گذرد، پدر و مادرم آن‌قدر زحمت کشیدند که این زحمات را نمی‌توان در جملات بیان کرد.

رتبه پنجم کنکور انسانی ۹۴ با اشاره به اینکه پدر و مادرش تلاش بسیار زیادی برای موفقیت وی چه در عرصه کنکور و چه در دیگر عرصه‌ها کشیده‌اند، گفت: از تمام زحمات آنها تشکر می‌کنم، گرچه می‌دانم که جبران این‌همه زحمت و مهربانی امکان‌پذیر نیست.

فرح‌زا شرائط محیطی را عامل مهمی در تمرکزش دانست و گفت: شرائطی که در خانه توسط اطرافیان به‌ویژه والدینم ایجاد شده بود، به‌همراه شرائط و محیط کتابخانه وزیری یزد که در آنجا مطالعه می‌کردم، بسیار خوب و مناسب بود.

وی حمایت اطرافیان را در زمان درس خواندن برای کنکور خوب دانست و گفت: به‌میزانی که اطرافیان انتظار داشتند که من درس بخوانم، نمی‌خواندم ولی فکر می‌کنم مهمتر از رتبه‌ای که در کنکور کسب کردم، مطالب و مواردی بود که در این یک سال یاد گرفتم.

رتبه پنجم کنکور انسانی ۹۴ با بیان این مطلب که در هیچ یک از کلاس‌های کنکور شرکت نکرده، گفت: به‌نظرم لطف خدا و کمک‌ها و زحمات والدین و اطرافیان مهمترین نقش را در موفقیتم ایفا کرده‌اند.

 

* رتبه ششم علوم تجربی ۹۴: کسب رتبه تک‌رقمی خستگی کنکور را از تنم بیرون کرد

عرفان طاهری‌فرد با بیان "با کسب رتبه تک‌رقمی خستگی کنکور سراسری از تنم بیرون رفت" اظهار داشت: کسب این موفقیت فضل خداوند بود.

رتبه ۶ علوم تجربی ۹۴ در مورد تصمیمش برای انتخاب رشته نیز خاطرنشان می‌کند: "هنوز به انتخاب رشته فکر نکرده‌ام و در این فرصت که تا انتخاب رشته باقی مانده با مشورت گرفتن از دیگران و کسانی که در رشته‌های علوم تجربی ادامه تحصیل داده‌اند رشته مناسب را انتخاب می‌کنم".

وی توکل بر خداوند و برنامه‌ریزی صحیح را مهم‌ترین عامل موفقیت خود می‌داند و می‌افزاید: برای کنکور روزی ۱۳ ساعت مطالعه مفید داشتم و برای تمام ماه‌ها و روزها از قبل برنامه‌ریزی داشتم.

طاهری‌فرد با اشاره به اینکه درس‌خواندن مشترک با برادر دوقلویش احسان که وی نیز رتبه ۵ علوم تجربی کنکور ۹۴ شده است، می‌افزاید: به‌طور یقین این درس خواندن مشترک و همفکری‌هایی که با هم داشتیم تأثیر زیادی در موفقیت ما داشته است و انرژی و امید ما را برای شرکت در کنکور دوچندان می‌کرد.

وی می‌گوید: اصلاً قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را ندارم و تحصیل در دانشگاه‌های کشور را به هر کشور دیگری ترجیح می‌دهم.

رتبه ۶ علوم تجربی ۹۴ در پایان از عدم استرس در جلسه کنکور می‌گوید و می‌افزاید: این عدم استرس برای خودم هم جای تعجب داشت و به‌راحتی سؤالات کنکور را پاسخ دادم.

 

* رتبه هفتم کنکور تجربی ۹۴: روزی ۸ ساعت برای مطالعه برنامه‌ریزی می‌کردم

کیارش زارع اظهار داشت: هربخش از هر درسی را که می‌خواندم ۴ روز بعد دوباره آن را مرور می‌کردم چون اعتقاد داشتم مطلب را این‌گونه بهتر یاد می‌گیرم.

وی افزود: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم ۵ ساعت و در روزهای تعطیل با ۸ ساعت مطالعه برنامه‌ریزی خود را ادامه می‌دادم.

زارع با بیان "از سال دوم دبیرستان برای کنکور برنامه ریختم و سال سوم آن را به‌طور جدی دنبال کردم" ابراز کرد: در دوران کنکور طبق برنامه‌های کانون قلمچی پیش می‌رفتم و آنها را به‌درستی دنبال می‌کردم که به همین خاطر از عملکرد کانون راضی هستم.

وی افزود: من سر کلاس‌های عمومی حاضر نمی‌شدم ولی از دبیران ریاضی و فیزیک خود که سر کلاسشان می‌نشستم به‌خاطر تدریس خوب راضی هستم.

زارع بیان کرد: می‌خواهم پزشکی دانشگاه تهران بخوانم و بعداز آن هم در چشم‌پزشکی مشغول به تحصیل شوم و غیر از پزشکی به داروسازی نیز علاقه دارم.

رتبه هفت کنکور تجربی گفت: اغلب در آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و بنیه علمی مرکز استعدادهای درخشان جزو رتبه‌های برتر بودم و در حال حاضر شطرنج را نیز به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم که البته در سال چهارم دبیرستان کمتر فعالیت داشتم.

وی در پایان ابراز کرد: امیدوارم تمام دوستانم در رشته‌هایی که قبول شدند موفق باشند و توصیه می‌کنم هیچ‌وقت ناامید نشوند.

 

* رتبه هفتم کنکور انسانی ۹۴: بین روانشناسی و حقوق دانشگاه تهران یک رشته را انتخاب می‌کنم

فاطمه غلامی با اشاره به دلیل موفقیتش در کنکور ۹۴ و رسیدن به رتبه تک‌رقمی در کنکور امسال اظهار داشت: دلایل موفقیت من در درجه نخست توکل به خدا و پس از آن تمرکز ذهنی ایجاد شده در من بود، البته کمک پدر و مادرم نیز تأثیر زیادی در این موفقیت داشت.

وی با بیان "در لحظه اعلام نتایج تحت تأثیر جو قرار نگرفتم" تصریح کرد: وقتی با من تماس گرفته اعلام کردند که رتبه برتر شدم، از این موضوع خوشحال بودم و حس جالبی برایم رقم خورد اما به هیچ وجه از این مسئله جوگیر نشدم!

رتبه هفتم کنکور سراسری رشته علوم انسانی درباره برنامه‌ریزی خود در طول سال تحصیلی افزود: در سال تحصیلی گذشته تلاش زیادی داشتم و در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم، ۷ ساعت و در روزهای تعطیل ۱۳ الی ۱۴ ساعت به مطالعه درس می‌پرداختم.

وی درباره انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی خود تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این مقطع بسیار سخت است اما پس از بررسی و مشاوره بین رشته‌های روانشناسی و حقوق دانشگاه تهران یک رشته را انتخاب خواهم کرد.

غلامی درباره توصیه‌هایش برای دانش‌آموزانی که برای کنکور ۹۵ تلاش می‌کنند، گفت: به پشت‌کنکوری‌ها توصیه می‌کنم برای هر روزشان برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند و در روز زندگی کرده و از خیال‌پردازی پرهیز کنند تا با تمرکز بالا برنامه‌ای خوب برای موفقیت در کنکور داشته باشند.

وی با ابراز اینکه علاقه دارد در خدمت مردم کشورش باشد، گفت: امیدوارم هر موفقیتی که کسب می‌کنم و هر رشته‌ای که انتخاب می‌کنم زمینه‌ساز خدمت به مردم کشورم باشد.

 

*رتبه هشتم کنکور تجربی ۹۴: برنامه‌ریزی درست و اصولی مدنظر دانش آموزان باشد

معین علا اظهار داشت قبولی خود را در کنکور سراسری دو ساعت پیش از طریق دوستان خود مطلع شده است.

وی افزود: واقعاً از کسب رتبه به دست آمده خوشحال و از این بابت خداوند متعال را شاکر هستم.

علا، توکل به خدا، تلاش بیشتر، مطالعه دقیق را رمز موفقیت خود بیان کرد و افزود: ۶ ساعت در مدرسه و ۱۲ ساعت در منزل درس می‌خواندم.

وی با بیان "مادرم مشاور مدرسه و پدرم نیز دبیر تاریخ است" افزود: برنامه‌‌ریزی درست مهمترین راز موفقیت بنده بود که برای پیشبرد اهدافم در نظر گرفتم.

رتبه هشتم کنکور سراسری علوم تجربی گفت: تعداد ساعات مفیدی که برای خواندن کتاب‌های تخصصی اختصاص می‌دادم، بیشتر بود.

وی با تقدیر از زحمات پدر و مادرش برای ایجاد محیطی آرام، گفت: مادرم به‌عنوان مشاور درسی در مدیریت درسی بسیار برایم تأثیرگذار بود.

علا افزود: با توجه به معلمان خوب در دوران مدرسه به هیچ وجه در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم.

رتبه هشتم کنکور سراسری تجربی ۹۴ اهل شهرستان نور افزود: به کسانی که برای سال آینده تصمیم به شرکت در کنکور را دارند توصیه می‌کنم از منابع معتبر برای آزمون استفاده کنند و در دوران تحصیلی با برنامه‌ریزی درست و اصولی با جدیت درس بخوانند.

 

*رتبه هشتم کنکور علوم انسانی ۹۴: خودآموزی را به رفتن به کلاس کنکور ترجیح دادم

صدف وفا اظهار داشت: اواخر روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و مدتی برای درس ریاضی و آمار کلاس کنکور رفتم اما پس از مدتی خودآموزی را به کلاس کنکور ترجیح دادم.

وی با بیان "پیش‌بینی می‌کردم که رتبه‌ام ۱ تا ۳ ‌شود" گفت: در جلسه کنکور آرامش کامل داشتم اما سؤالات منطق و اقتصاد به‌خلاف انتظارم بود و به همین دلیل رتبه‌ام ۸ شد.

وفا با اعلام اینکه رشته حقوق دانشگاه تهران را برمی‌گزیند، افزود: برای تحصیلات تکمیلی قصد دارم به فرانسه بروم و در آنجا حقوق را ادامه دهم.

رتبه تک‌رقمی رشته علوم انسانی درباره دلیل انتخاب رشته حقوق خاطرنشان کرد: این رشته به روحیاتم نزدیک‌تر است و علاقه‌مند به این رشته هستم.

 

*رتبه نهم کنکور تجربی ۹۴: برنامه‌ریزی مناسب مهم‌ترین دلیل موفقیتم در کنکور بود

میثم فرج‌پور نیری اظهار داشت: در ابتدا باید تشکر داشته باشم از پدر و مادرم که بهترین شرایط را برای درس خواندن در خانه برای من مهیا کردند و حتی به‌خاطر ایجاد آرامش در خانه و به وجود آمدن محیطی مناسب برای درس خواندن من، صدای تلویزیون را با هدفون گوش می‌دادند.

وی گفت: قبل از عید برای درس خواندن و آماده‌شدن برای کنکور برنامه‌ریزی کردم چرا که به‌دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کنکور در خرداد ماه برگزار می‌شد؛ در خواندن درس‌ها اولویت را درس‌های کنکور قرار دادم و قبل از کنکور شرایط پایداری از لحاظ رسیدگی به درس‌های متفاوت داشتم.

رتبه ۹ کنکور تجربی ۹۴ افزود: یک ماه قبل از کنکور، ‌ آزمون‌های مرتبط با کنکور سال‌های قبل را مرور کردم که متأسفانه یک هفته قبل از کنکور استرس بسیار زیادی داشتم که دو روز مانده به کنکور این استرس شدید‌تر شد.

میثم فرج‌پور تصریح کرد: وقتی دیدم استرس بسیار زیادی دارم کنکور سال‌های قبل را برای ارزیابی خودم مرور کردم که متوجه شدم قادر به پاسخ‌گویی بسیاری از سؤالات هستم که بعد از این کار استرس و نگرانی‌ای که در من ایجاد شده بود از بین رفت و در فضایی آرام به درس خواندن ادامه دادم.

وی بیان کرد: یک روز قبل از کنکور تجربی، ‌ برای دیدن کسانی که کنکور ریاضی داشتند به محلی که امتحان کنکور در آن برگزار می‌شد رفتم و با دیدن خانواده‌هایی که فرزندان خود را دعا می‌کردند و برای موفقیت آن‌ها قرآن می‌خواندند، آرامش پیدا کردم؛ با دیدن این صحنه‌ها فهمیدم که پدر و مادر من نیز فردا در هنگام امتحان من، ‌ مرا این گونه دعا می‌کنند که واقعاً آرام شده و هیچ‌گونه استرسی نداشتم.

رتبه ۹ کنکور تجربی ۹۴ گفت: صبح روز کنکور از خواب بلند شدم، ‌ نماز خوانده صبحانه خوردم که بعد از صبحانه ۳ بار از زیر قرآن برای حضور در کنکور رد شدم که مادرم دعای معراج را برای موفقیت من خواند که آرامش قبلی خوبی به من دست داد.

میثم فرج‌پور افزود:‌ در روز کنکور به پدرم گفتم که مسافتی را برای حضور در محل برگزاری کنکور قدم بزنیم که این کار باعث از بین رفتن استرس من شد؛ سؤالات کنکور بسیار برایم راحت بود و حتی در پاسخ‌گویی به سؤالات وقت اضافی داشتم که این موضوع به‌دلیل آمادگی کافی من برای حضور در این آزمون بود.

وی ابراز کرد: من در بچگی حتی قبل از حضور در مقطع پیش‌دبستانی، با کمک مادر و خواهرم خواندن و نوشتن بلد بودم که این موضوع باعث شده بود در تمامی مقاطعی که تحصیل می‌کردم بسیار آماده بوده و در فهم درس‌های مدرسه هیچ‌گونه مشکلی نداشتم.

 

*رتبه نهم کنکور انسانی ۹۴: "نظم" مهمترین عامل موفقیت من در کنکور است

محمد‌رضا اقبالی‌زارچ با بیان اینکه فضای خانواده نقش مهمی در موفقیت وی داشته است، اظهار داشت: پدرم با ۲ مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و مطالعات کارمند سپاه الغدیر و مادرم با مدرک کارشناسی ارشد مدیر پیش‌دبستانی و دبستان است.

وی با اشاره به فداکاری‌های والدین خود در تحصیل خود گفت: از اواخر دی ماه با دو شیوه گروهی و تنها روزی ۶ تا ۸ ساعت مطالعه داشته‌ام که این میزان مطالعه در روز‌های آخر افزایش پیدا کرد.

رتبه نهم کنکور انسانی ۹۴، نظم و استمرار در برنامه‌ریزی را از جمله شاخص‌های مطالعه خود دانست و افزود: نظم و برنامه‌ریزی سبب رشد و به ثمر نشستن تلاش می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط معنوی در کسب موفقیت گفت: تلاش مسئولان مدرسه به‌منظور فراهم ساختن محیط مناسب برای درس و تحصیل از دیگر عوامل مؤثر در این موفقیت است.

اقبالی در مورد شیوه مطالعه خود و اینکه مدرسان باید سعی کنند مطالب درسی را آن‌طور که برای دانش‌آموزان قابل فهم است ارائه کنند، تصریح کرد: روان‌سازی دروس، فهم کامل علوم و استمرار در شیوه انتخابی درس خواندن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رتبه نهم کنکور انسانی ۹۴، به دیگر رتبه‌های علمی خود نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در المپیاد ادبی دانش‌آموزان مدال طلای ادبی را کسب کرده است.

 

*رتبه دهم کنکور انسانی ۹۴: نماز اول وقت عامل مهمی در موفقیت من بود

محمدرضا سلطانی علی‌آباد پشتکار را عامل مهمی در کسب این موفقیت دانست و اظهار داشت: فکر می‌کنم صبوری و پشتکار من یکی از مهمترین عامل‌هایی بود که توانستم به این رتبه دست پیدا کنم.

وی افزود: در زمانی که برای کنکور تلاش می‌کردم، با بیماری کوتاه‌مدتی روبه‌رو شده بودم که همین موضوع هم سبب شده بود که بعضی مواقع به‌صورت کوتاه‌مدت نتوانم خوب درس بخوانم.

رتبه ۱۰ کنکور انسانی ۹۴ خاطرنشان کرد: برای کسب این رتبه، پدر و مادرم تلاش بسیاری به خرج دادند و من موفقیتم را مدیون زحمات بی‌دریغ آنها هستم.

سلطانی علی‌آباد افزود: به‌دلیل مریضی‌ای که در این ایام داشتم، بعضی مواقع روحیه‌ام کم می‌شد ولی مادرم با زحماتی که می‌کشید، علاوه بر اینکه به‌خوبی از من پرستاری و حفاظت می‌کرد، به من امیدواری می‌داد.

وی ادامه داد: پدرم هم در تمام این سال‌ها به‌ویژه در زمانی که ختم به کنکور امسال شد، از هیچ زحمتی کوتاهی نمی‌کرد و تمام تلاش خود را برای موفقیت من به خرج می‌داد.

سلطانی علی‌آباد خاطرنشان کرد: به‌نظر من الآن که این رتبه را کسب کردم، کار سخت‌تری در دانشگاه دارم چرا که دیگر دانشجویان به نفرات برتر کنکور به‌چشم یک الگو نگاه می‌کنند و می‌خواهند همچون آنها به موفقیت دست پیدا کنند.

رتبه ۱۰ کنکور انسانی ۹۴ عامل مهم و تأثیرگذار دیگر در موفقیتش را توجه به معنویات دانست و گفت: نماز اول وقت کمک بسیار زیادی به موفقیت من در کنکور و کسب این رتبه کرد.

وی تصریح کرد: من هر زمانی که به مشکلی برخورد می‌کردم، سعی می‌کردم که نماز بخوانم و به‌نظرم همین نماز کمک بسیار زیادی به موفقیت من در کنکور و دیگر عرصه‌های زندگی کرده و می‌کند.

نظر شما