شناسهٔ خبر: 101506 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لزوم مدیریت پساتحریم/دولت مثل بچه پولدارها دلارها را خرج نکند

خسروی 43 عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع برای توسعه کشور با استفاده از منابع آزاد شده در پی لغو تحریم ها گفت: دولت نباید منابع آزاده شده را مانند بچه پولدارها بدون برنامه خرج کند.

علیرضا خسروی با تاکید بر لزوم مدیریت پساتحریم، گفت: دولت باید برنامهریزی جامع جهت هزینه منابع آزاد شده در نتیجه توافق برای توسعه کشور داشته باشد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال، دولت باید ابتدا نقشه جامع حمل و نقل کشور را تدوین کند و مشخص کند در چه مناطقی نیاز به حمل و نقل ریلی، در چه مناطقی خطوط هوایی و در چه مناطقی توسعه آزادراهها وجود دارد؛ در غیر این صورت، هر گونه هزینه ای برای برنامههای کوتاهمدت و بدون جامعیت اسراف است.

وی با اشاره به آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران در نتیجه توافق هسته ای، گفت: این پول ها با هزینه گزافی آزاد شده است، لذا دولت باید برای هزینه یک ریال یک ریال این پول برنامه ریزی کند.

خسروی بابیان اینکه طرف غربی اعلام کرده است که اگر ایران کوچکترین تخلفی کند، ۵۶ روزه تمام تحریمها بازمی گردد ادامه داد: با توجه به سابقه دبه کردن طرف غربی، مسئولان دولتی باید اقتصاد کشور را به گونه ای برنامهریزی کنند که دیگر  اقتصاد کشور تحتتاثیر تحریمها قرار نگیرد.

نماینده مردم سمنان گفت: باید نفت تبدیل به صنایعی شود که دیگر امکان ردیابی آن در دنیا وجود نداشته و همه کشورها نیز به آن صنایع نیاز داشته باشند.

وی گفت: اگر قرار باشد دولت این پول را مثل بچه پولدارها خرج کند و آینده نگری نداشته باشد، مطمئنا در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم شد.

نظر شما