شناسهٔ خبر: 101469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش نتانیاهو به شعار"مرگ بر اسرائیل"

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی می‌گوید تا زمانی که شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در ایران وجود دارد، نباید از حجم فشارها بر تهران کاست.

به گزارش«نماینده» بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه بار دیگر خواستار جلوگیری از اجرای توافق هسته‌ای و تشدید فشارها بر ایران شد.

نتانیاهو که در ابتدای نشست هفتگی کابینه‌اش صحبت می‌کرد، گفت: «امروز ایران گروه‌های تروریستی را با موشک مسلح می‌کند و فردا این توافق را پیدا می‌کند که به آن‌ها تسلیحاتی به مراتب خطرناک‌تر بدهد. توافقی که امضا شد، راه ایران به سمت سلاح هسته‌ای را هموار می‌کند، حتی اگر ایران تصمیم بگیرد به توافق پایبند باشد، ظرف یک دهه و اگر هم تصمیم به نقض آن بگیرد، زودتر.»

به نوشته روزنامه اسرائیل هیوم، وی افزود: «گزینه جایگزینی که ما بارها برای این توافق شکست‌خورده ارائه کردیم، تداوم و تشدید تحریم‌ها علیه ایران و مشروط کردن رفع محدودیت‌ها بر برنامه‌ هسته‌ای به تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران بود. تا زمانی که رهبران ایران شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تشویق می‌کنند، هیچ دلیلی برای امتیاز دادن وجود ندارد.»

ایران و گروه موسوم به 1+5 هفته گذشته در شهر وین اتریش به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای دست یافتند. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته خطاب به منتقدان این توافق گفت که کسی هرگز گزینه جایگزین مناسبی برای توافق به وی ارائه نکرده است.

نظر شما