شناسهٔ خبر: 101330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اسپوتنیک گزارش داد

اسرائیل بعد از توافق هسته‌ای درصدد بازبینی برنامه‌ امنیتی خود است

اسرائیل تل‌آویو به محض توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه نظامی خود را برای بازنگری در تدابیر امنیتی لازم منصوب کرد.

به گزارش «نماینده» اسرائیل منتقد دائمی مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران که  توافق اخیر را «اشتباهی تاریخی» نامید، مدعی است که تهران پس از رفع تحریم‌های اقتصادی به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت خواهد کرد.

به نوشته وبگاه روسی «اسپوتنیک» ، رژیم صهیونیستی بر همین اساس در صدد ارزیابی مجدد برنامه امنیتی خود برآمده است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است و با کمک آمریکا از امضای هر گونه پیمان برای نظارت بر برنامه هسته‌ای تسلیحاتی خود خودداری کرده است.

بر اساس این گزارش، سرلشگر «یعیر گولان» معاون ارتش رژیم اسرائیل به سمت مامور ارزیابی‌ برنامه‌های امنیتی اسرائیل منصوب شده است.

برخی مقام‌های نظامی اسرائیل به خاطر توافق هسته‌ای ایران از آمریکا می‌خواهند کمک‌های نظامی به تل‌آویو را افزایش دهد.

برخی مقام‌های رسمی اسرائیل که نامشان ذکر نشده  در این باره گفتند این کمک‌ها می‌تواند شامل مجوز خرید یک «اسکاداران جنگنده اف - ۳۵» دریافت بودجه کلان توسعه و تحقیق بر سامانه‌های دفاع موشکی و شارژ مجدد بنیه مهمات بکار رفته ارتش اسرائیل در سال گذشته و در عملیاتش در باریکه غزه است.

به گزارش این منبع خبری، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا قصد دارد هفته آینده با هدف افزایش کمک دفاعی واشنگتن به اسرائیل سفر کند که این حکایت از کاهش تنش بین طرفین بعد از توافق هسته‌ای ایران دارد.

اسرائیل هم اینک بر اساس توافقات صورت گرفته سالانه ۳ میلیارد دلار کمک‌های دفاعی از آمریکا دریافت می‌کند که این قرارداد در سال ۲۰۱۷ منقضی می‌شود.

نظر شما