شناسهٔ خبر: 101316 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ضرورت خروج بانک ها از بازار معاملات مسکن

مسکن43 رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران بر ضرورت خرج بانک ها از بازار مسکن تاکید کرد و گفت : حضور بانک ها در خرید و فروش عرصه های مسکونی و ساخت و سازها گاهی پدیده هجمه پولی را در این بازار تقویت می کند.

به گزارش «نماینده» حسام عقبایی گفت : این رفتار در برخی بانک ها به افزایش بی رویه قیمت مسکن منجر می شود.
وی افزود : باید سیاست های دولت طوری باشد که خریداران واقعی مسکن وارد این بازار شوند و عمده معاملات برای استفاده از خانه ها باشد نه رویکرد سرمایه ای.
عقبایی همچنین پیش بینی کرد برغم اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در نیمه نخست سال جاری شاهد ثبات قیمت و رونق معاملات در بازار مسکن هستیم اما رونق معاملات را خواهیم داشت.
عقبایی اظهار داشت : البته رونق خرید و فروش به معنی گرانی نخواهد بود و خرید خانه برای استفاده و مصرف همیشه توصیه می شود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش از این هم تاکید کرده است : برای خروج از رکود معاملات مسکن و ساماندهی قیمت ها و اجاره مسکن به طرح جامع در تولید، عرضه و خرید مسکن نیاز داریم.
عقبایی افزود: انتظار می رفت بازار معاملات در سه ماهه سوم پارسال از رکود خارج شود اما اتفاق نیفتاد و تقریبا گسترده ترین رکود را شاهد هستیم.
وی گفت: قیمت ها در سال جاری کاهش زیادی دارد اما مردم همچنان انتظار دارند بازهم کاهش یابد.
عقبایی درباره تخلف برخی مشاوران املاک در تعیین قیمت و افزایش نرخ ها گفت: شهروندان حتما از مشاوران املاک دارای مجوز و پروانه کسب و کار استفاده کنند تا اگر حقی از آنها ضایع می شود، پیگیری کنند.
عقبایی همچنین افزایش وام خرید مسکن را در تهران خیلی موثر ندانست و گفت : در شهرهای کوچک خوب است اما در کلانشهرها نیاز است که تجدیدنظر شود.

 

نظر شما