شناسهٔ خبر: 101164 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رشد شاخص بورس برای پنجمین هفته پیاپی

سازمان بورس شاخص بورس با ثبت رشد ۳.۱۰ واحدی در هفته گذشته، برای پنجمین هفته پیاپی مثبت بود.

به گزارش «نماینده»؛ هجدهمین هفته معاملاتی تالار شیشه ای در حالی به پایان رسید که تعداد ۵۵۶۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۱۹۱۵ میلیارد ریال در ۴۰۳ هزار دفعه توسط معامله گران دست به دست شد که به ترتیب ۲۹، ۴۳.۳ و ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

ارزش معاملات نرمال نیز در این مدت به ۱۱ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال به ۵۵۶۹ میلیون سهم و حق تقدم رسید که به ترتیب ۶۷.۶ و ۴۳ درصد افزایش را تجربه کرد.

همچنین تعداد ۲۴۸۷۹۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۴۸ میلیارد ریال در هفته ای که گذشته معامله شد که به ترتیب ۶۱.۶ و ۶۸.۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ تیرماه جاری با ۲۰۶۶ واحد افزایش برای پنجمین هفته پیاپی مثبت بود و به رقم ۶۸۸۲۸ واحد رسید. شاخص بازار اول هم با ۱۱۲۱ واحد افزایش به رقم ۴۹۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۵۵۴ واحد افزایش به عدد ۱۴۴۰۶۹ واحد رسیدند که به ترتیب ۲.۳۲ و ۴.۷۷ درصد افزایش داشته اند.

گروه چاپ و تکثیر نیز با ۱۳.۱۸ درصد، ماشین آلات و  دستگاه های برقی با ۸.۳۵ درصد، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۷.۵۸ درصد، استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با ۷.۳۸ درصد و سایر واسطه گریهای مالی با ۶.۹۵ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

نظر شما