شناسهٔ خبر: 100947 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات احمد امیرآبادی در تعطیلات تیرماه صحن علنی +تصاویر

احمد امیرآبادی فراهانی/2 روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش «نماینده» روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای احمد امیرآبادی نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي را در دوهفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:

 

حضور در راهپیمایی قدس در قم

نماینده مردم قم، احمد امیرآبادی که در راهپیمایی روز قدس حاضر شده است در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: دشمنان اسلام امروز به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسمانان هستند که باید در این خصوص هوشیار بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مستکبران کودکان و زنان را در یمن و بحرین می‌کشند به دنبال ایجاد اختلافات در مسلمانان هستند افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به رژیم صهیونیستی می‌فهماند که مسلمانان با یکدیگر متحد هستند و امت واحدی هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی ارتباط با مسئله هسته‌ای نیز دارد، خاطرنشان کرد: امروز مذاکره‌کنندگان کشورمان با قدرت‌های جهان بر سر میز مذاکرات نشسته‌اند.

امیرآبادی با بیان اینکه باید برای مذاکره‌کنندگان کشورمان دعا کنیم گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد مردم پشتیبان مذاکره‌کنندگان هستند و با این پشتیبانی مذاکرات شاهد عزت تیم مذاکره‌کننده ما خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عزت و اقتدار مذاکره‌کنندگان باید حفظ شود، تصریح کرد: از همه مردم شریف قم دعوت می‌کنم به خیل عظیم راهپیمایان بپیوندند.

 

حضور در مراسم طرح اکرام ایتام، محسنین و شفاء که در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)

 نماینده مردم قم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم طرح اکرام ایتام، محسنین و شفاء که در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) برگزار شد حضور پیدا کرد.

وی از تلاش های کمیته امداد در برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: من هر سال در این مراسم حضور پیدا می کنم و امسال به لحاظ کمی و کیفی حضور مردم چشمگیرتر بود.

احمد امیرابادی فراهانی افزود: کمیته امداد یک نماد مردمی و انقلابی است و در طول سال نشان داد که میتواند به عنوان نهاد انقلابی کارها و فعالیت های خوبی انجام دهد.

وی با بیان این که نهادهای انقلابی که بعد از انقلاب به وجود آمدند بسیار موثر عمل کرده اند بیان داشت: در این میان کمیته امداد بسیار موفق عمل کرده و بنده به عنوان نماینده می بینم که کمیته امداد خدمات خوبی را به خصوص در قم انجام داده است.

امیرآبادی ادامه داد: رسانه ملی نیز توانسته با اقدامات خوب خود مشارکت بیش از پیش مردم را سبب شود و شهروندان در شب شهادت حضرت علی حضور پر رنگ دارند و انسان از این حضور احساس غرور می کند.

وی در پایان گفت: در مجلس نیز جهت خود اشتغالی و کمک به خانواده های تحت پوشش بودجه ای پیش بینی شده است.

 

دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم

نماینده مردم قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: این اداره‌کل وظایف و تکالیف خطیر و حساسی بر عهده دارد و همواره باید جایگاه حاکمیتی خود را با قوت و جدیت حفظ کند.

وی با اشاره به برخی چالش‌ها و معضلات زیست‌محیطی استان قم، وضعیت بحرانی دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه خشکسالی، تغییر اقلیم و قطع حقابه‌های زیست‌محیطی استان، این دو دریاچه را به کانون‌های بحرانی گرد و غبار و ریزگردها مبدل ساخته است.

نماینده مردم قم در مجلس بر ضرورت آمایش سرزمین و توجه به مولفه‌ها و شاخص‌های زیست محیطی در راستای توسعه صنعتی و کشاورزی استان قم تاکید کرد و گفت: همه مردم و مسئولان در برابر حفظ و حراست از محیط زیست وظایفی برعهده دارند و دستگاه‌های اجرایی باید با همه توان در تحقق این امر همدلی، همفکری و مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه خواستار برخورد جدی و قاطعانه با واحدهای آلاینده در استان و عدم تبعیض در برخورد با منابع آلاینده زیست‌محیطی شد و گفت: باید اعتبارات لازم از ردیف‌های استانی و ملی برای انجام برنامه‌ها و اقدامات موثر در حوزه‌های گوناگون زیست‌محیطی تخصیص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل و وضعیت محیط زیست استان ارایه کرد و گفت: چالش گرد و غبار و ریزگردها در استان نیازمند تسریع در رسیدگی در سطح ملی و برنامه‌ریزی روشن و مشخص و تخصیص اعتبارات لازم است.

سید رحمان دانیالی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده استان قم در حوزه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی، خواستار هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به سطح مطلوبی از مؤلفه‌های زیست‌محیطی در استان شد و گفت: برخورد با واحدهای آلاینده غیرمجاز و پیگیری برای دفع اصولی پسماندها از جمله اقداماتی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.

 

بیانیه مشترک نمایندگان مردم شریف استان قم در خصوص حضورآحاد مردم در روز قدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم، حضرت حجت السلام و المسلمین آشتیانی و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم شریف استان قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز قدس، همگان را به بزرگداشت روز قدس و حضوری پرشکوه تر از گذشته در مراسم این روز فرا خواند.
متن بیانیه به این شرح است :
روز جهانی قدس گرامی ترین میراث حضرت امام خمینی(ره) و با ارزش ترین هدیه الهی به مردم ظلم ستیز جهان است و به مصداق حدیث نبوی و بر اساس وظیفه انسانی از تمامی اقشار مختلف مردم روزه دار و همیشه در صحنه می خواهیم که بار دیگر با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن محکوم کردن اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی، تجاوزات صهیونیست‌ گونه دولت سعودی در یمن را محکوم و بر لزوم بیداری دولت های اسلامی در برابر فتنه داعش و مقابله با این جریان خطرناک ضد دینی تأکید کنند.
ما نمایندگان مردم شریف استان قم ازآحاد ملت مقاوم و آزاده ایران عزیز و مردم شریف همیشه در صحنه استان قم دعوت می نماییم تا در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت نمایندوبا استعانت از درگاه ایزد منان و توجهات خاص حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با شعارهای کوبنده، انزجار و نفرت خویش از این رژیم جعلی و غده سرطانی اعلام نمایند.
(ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم)

بازدید نمایندگان مردم شریف قم از کانون اصلاح و تربیت و ندامتگاه لنگرود به همراه قطبی مدیر کل زندان های استان

امیرآبادی نماینده مردم قم به همراه حجت السلام آشتیانی و قطبی مدیر کل زندان ها استان از اردوگاه حرفه آموزی وکار درمانی وزندان قم بازدید نمودند.
حجه الاسلام والمسلمین آشتیانی ومهندس امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با حضور قطبی مدیر کل زندانهای استان از کلیه قسمتهای کانون اصلاح وتربیت و زندان قم (شامل بندها، رواندرمانی، دارالقرآن آشپزخانه و…)، اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی وزندان در حال ساخت وکارگاهها بازدید کردند.
در این بازدید قطبی مدیر کل زندانهای استان گزارشی از فعالیتها واقدامات انجام شده در زندانهای استان ارائه نمودند و در ادامه این بازدید امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر وتشکر از مدیر کل زندانهای استان با مطلوب دانستن شرایط فضای کلی زندان ها ی استان گفت: تغییرات زندانها نسبت به سالهای قبل کاملا محسوس است و برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی، قرآنی، آموزش فنی وحرفه ای ….برای زندانیان برای زمان بازگشت آنها به جامعه بسیار موثرخواهد بود.
وی با اشاره به بودجه تخصیصی سفر مقام معظم رهبری به زندانهای قم خاصه احداث کانون اصلاح وتربیت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری اظهارداشت: جدا سازی زندانیان در بخش زنان و هم افراد زیر ۱۸ سال کار بسیار پسندیده ای است که می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.
مهندس امیر آبادی در ادامه به آمار افراد کم سن وسال که مرتکب جرم می شوند اشاره نمود وگفت این موضوع بسیار خطرناک ومخاطره آمیز می باشد و همه مسئولین، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مردم وحتی خانواده ها باید به این موضوع متمرکز شده تا بتوانیم مشکلات را حل نمائیم.
امیرآبادی گفت: سازمان زندانها برای رفع برخی از مشکلات نیاز به تزریق اعتبار وبودجه دارد که انشاالله به دنبال آن هستیم این مشکل رارفع نمایئم.
وی در پایان بازدید رضایتمندی خودرا از زندانهای استان وقوه قضائیه اعلام نمود وگفت درزندانهای استان کارهای بسیار خوب وجالب انجام پذیرفته وتمامی بندها در واقع به کلاسهای آموزشی، قرآنی وفنی حرفه ای تبدیل شده است که جای تقدیر وتشکر رادارد.

شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری

احمد امیرآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه میان تخصیص بودجه دستگاه‌های اجرایی اختلافات بسیاری وجود دارد تصریح کرد:‌ منشاء اصلی این اختلافات باید مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه بدهی دستگاه‌ها برای منابع آب، برق و گاز در استان‌های مربوطه هزینه می‌شود مطرح کرد: این موضوع اشتیاق دستگاه‌های اجرایی را برای پرداخت بدهی‌ها افزایش می‌دهد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان تخصیص اعتبارات سایر دستگاه‌ها باید با توجه به ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: مدیران ادارات و نهادها نقش مهمی در هدایت رفتار کارمندان دارند به همین علت می‌توانند با ترویج الگوی مناسب مصرف در صرفه‌جویی هزینه‌ها موثر باشند.
وی خاطرنشان کرد: کارمندان باید بدانند که با کاهش هزینه‌ها بودجه تخصیص سایر برای آن دستگاه افزایش پیدا می‌کند و این امر انگیزه بسیاری برای کارمندان به دنبال خواهد داشت.
امیرآبادی به برخی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در راستای تخصیص بودجه سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: برای اینکه دستگاه‌های اجرایی عملکرد مطلوب‌تر و هزینه‌های کمتری داشته باشند باید نسبت به تخصیص بودجه سایر آن‌ها به ملاک‌ها و شاخص‌های مشخصی توجه داشته باشیم.

احمد امیرآبادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تخصیص بودجه باید نسبت به اعتبار صورت بگیرد، اظهارداشت:‌ همین تفاوت‌ها در اعتبار و تخصیص بودجه در بسیاری از موارد در کار دستگاه‌های اجرایی مشکل ایجاد می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تخصیص بودجه سال قبل در مواردی معیار تخصیص نامشخص بود افزود: در برخی موارد برای دستگاه‌هایی نظارتی یا دستگاه‌هایی که رابطه‌ بهتری با استانداری داشته‌اند، بودجه بیشتری اختصاص‌یافته بود.
وی با اشاره به اینکه تخصیص بودجه شرایط انقباضی دارد و از سال قبل نیز شرایط سخت‌تر است، تأکید کرد: لزوم صرفه‌جویی و تغییر رویه در روند استفاده از منابع بودجه در دستگاه‌ها وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

احمد امیرابادی فراهانی با هشدار نسبت به تجزیه آموزش و پرورش ناحیه ۴ قم، این اقدام اداره کل اموزش و پرورش استان قم موجب نارضایتی معلمان، دانش اموزان، و اولیاء برشمرد.

وی گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک ۳۵ هزار دانش اموز دارد این در حالی است که دانش اموزان ناحیه ۴ بالغ بر ۶۵هزار نفر می باشند که در صورت تجزیه ناحیه ۴ خیل عظیم دانش اموزان این ناحیه به ناحیه یک منتقل خواهند شد.

امیرابادی ادامه داد: با توجه به محرومیت ناحیه یک و بالا بردن کیفیت اموزشی ناحیه ۴، افزایش دانش اموزان ناحیه یک، کیفیت اموزشی را در این ناحیه تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.

وی اظهار داشت:تجزیه ناحیه ۴ جابجایی چندین مدرسه و هزاران معلم را در پی خواهد داشت، این در حالیست که در این مورد کار کارشناسی درستی انجام نشده است و بسیاری از معلمان نیز در این جابجایی ناراضی هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس از کارشناسی این امر بی خبرند و معتقدیم این اقدام موجب نارضایتی عموم را فراهم خواهد نمود در حالی که ما همینک به ارامش نیاز داریم.

امیرابادی گفت:از استاندار و وزیر اموزش و پرورش در خواست کردیم که جلوی تجزیه اموزش و پرورش ناحیه ۴ را بگیرند و یا حداقل این تجزیه اگر به مصلحت استان هست با کارشناسی دقیق تر و برنامه ریزی بهتری در سال های بعد انجام دهند.

نماینده مردم قم در پایان خاطرنشان کرد:علل و عوامل پشت صحنه این امر و استدلال ظاهری مسئولین این است که با توجه به بزرگ شدن ناحیه ۴ می باشد که این اقدام می تواند باعث مشکلاتی بیشتر از حل ان در این زمان شود.

 

سخنرانی پس از خطبه های نماز جمعه

احمد امیرابادی فراهانی نماینده مردم قم پس از خطبه های نماز جمعه پردیسان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ اظهار داشت: پرونده هسته‌ای کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پرونده‌های حساسی است که در جریان است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت یازدهم پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای عالی امنیت ملی به وزیر خارجه سپرده شد که مذاکرات مستقیم با آمریکا را داشتیم و تعهداتی را ما و آمریکایی‌ها دادیم که نظام ما به تعهدات خویش عمل کرد ولی آمریکایی‌ها بدقولی کردند و به تعهدات خویش پایبند نبودند.

وی با بیان اینکه آمریکا خواستار تعطیلی چرخه هسته‌ای کشورمان است، عنوان کرد: دولت آمریکا می‌گوید که کشور ایران باید ۱۵ سال فعالیت‌های هسته ای را تعطیل کند؛ در واقع هدف آن‌ها این است که نسل جامعه ایرانی تغییر کند و به این روش مسئله هسته‌ای را به فراموشی بسپارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگاه آمریکا با مقاومت ملت ایران روبه‌رو شده عقب نشینی کرده است، تصریح کرد: آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، این بوده که تیم مذاکره‌کننده فرزندان انقلاب اسلامی هستند و از خطوط قرمز مذاکرات عبور نکرده است و در راستای حفظ منافع کشورمان اقدام کردند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از مذاکره‌کنندگان کشورمان عنوان کرد: ما باید تیم هسته‌ای را مورد حمایت قرار دهیم تا در مذاکرات هسته‌ای موفق شوند، مجلس شورای اسلامی نیز همواره از دولت حمایت کرده تا مشکلات مردم را حل کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت گذشته در راستای رفع مشکل آب قم افزود: مسئله شیرین کردن آب قم اقدام بسیار مناسبی بود که بیشترین تلاش و پیگیری را در این زمینه حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده قم انجام دادند و بودجه‌هایی را از دولت قبل در این راستا داریافت کردند.
امیرآبادی بیان کرد: امروز ۳۰ میلیون آب در پشت سد کوچری قرار گرفته است و برای تکمیل این سد و شیرین شدن آب قم باید ۲۰۰ میلیون لیتر آب پشت سد قرار بگیرد و تا سال آینده آب قم به صورت دائم شیرین می‌شود.
وی عنوان کرد: تعرفه برق قم نیز جز شهرهای گرمسیری قرار گرفته است اما باید نسبت به صرفه‌جویی آن اهتمام صورت بگیرد تا استان قم در زمینه برق با مشکل مواجه نشود و دچار قطعی برق نشویم.

امیرابادی نماینده مردم استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات منطقه پردیسان اشاره کرد و افزود: پردیسان مشکلات فراوانی دارد که از همان ابتدای طراحی شروع شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی محدودیت مسیر دسترسی به این منطقه، حمل و نقل عمومی، مدیریت دوگانه شهرداری و وزارت راه و شهرسازی و مسائل تعاونی های مسکن مهر را از جمله این مشکلات بر شمرد و اظهار امیدواری کرد با همیاری دولت و مسئولین محلی این مشکلات هر چه زودتر حل شود.

حضور در افتتاح نمایشگاه دائمی قرآن و عترت در قم

احمد امیرآبادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نمایشگاه دائمی از یک طرف به عرضه و معرفی تولیدات هنرمندان قمی کمک خواهد کرد و ازسوی دیگر فرصتی مناسب برای آنها جهت فروش محصولات و تولیدات خود می باشد.
وی ادامه داد: شهر قم ظرفیت بالایی در حوزه هنرهای دستی و سنتی دارد و باید این بخش نیز بیشتر مورد حمایت قرار گیرد، انتظار از شهرداری قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که زودتر چنین اقدام مبارکی را انجام و دستاوردهای قرآنی هنرمندان را در معرض دید قرار می دادند.
امیرآبادی تصریح کرد: باید در قالب برنامه های بلند مدت تدابیری اندیشیده شود تا دستاوردهای هنری هنرمندان قمی در ورودی و خروجی شهر نیز در قالب نمایشگاه هایی عرضه شود.
سومین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور مسوولان استان در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم افتتاح و تا یک هفته دایر می باشد.

احمد امیرآبادی دیشب در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای انتقال آموزه‌های دینی است.

وی بیان اینکه امسال سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم به صورت مستقیم برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت ورود پیدا کرده است، ابراز کرد: ورود شهرداری قم برای اجرای حرکت‌های فرهنگی گسترده یکی از نیازهای شهر است؛ هر چند سال‌های گذشته سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم حمایت‌هایی از نمایشگاه قرآن و عترت داشته اما اکنون به صورت مستقیم در این نمایشگاه ورود پیدا کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان قم ظرفیت بالایی در عرصه‌های مختلف هنری دارد، مطرح کرد: حمایت از هنرمندان استانی در قالب این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته و این یکی از امتیازات ویژه نمایشگاه قرآن و عترت سال ۹۴ است.

وی بر فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی و ارائه آثار هنرمندان قمی توسط شهرداری تاکید کرد و گفت: اینکه زائران و مسافران مختلف در شهر قم حضور پیدا می‌کنند، ظرفیت مناسبی ایجاد کرده که با استفاده از این ظرفیت می‌توان گام موثری در راستای تبلیغ توانمندی‌های هنرمندان قمی برداشت.

امیرآبادی یادآور شد: برای ارائه آثار هنرمندان به زائران شهر کریمه اهل بیت (ع) باید مراکزی در مرکز و ورودی‌های شهر قم ایجاد شود.

 

دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات ایران

احمد امیرآبادی فراهانی با دهناد مدیر عامل شرکت مخابرات ایران دیدار کرد.

دهناد مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در استان قم در زمینه فناوری اطلاعات گفت :مخابرات قم جزء استانهای برتر کشور در زمینه ارتباطات میباشد.

وی در ادامه به گزارشی از عملکرد شرکت مخابرات کشور و استان قم را ارائه نمود.

نماینده مردم قم افزود: مخابرات از جمله شرکت های پیش گام در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است هر چند از اون بخش حاکمیتی دولت خارج شده ولی هنوز دولت به جای نظارت و کنترل داشته باشد، دخالت دارد و این برای سهامداران و بخش خصوصی که در این زمینه مخابرات سرمایه گذاری کردند خوب نیست زیراسیاست دولت و وارد شدن در نحوه تعرفه گذاری باعث مشکلاتی برای انان شده است.

وی افزود : سودآوری و ایجاد رقابت در بازار هم از طرف مخابرات و هم از طرف دولت باید پیگیری شود.

امیرآبادی تاکید کرد : باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم تا بتواند تصمیم بگیرد؛ فضای رقابتی در بازار ایجاد کند و نقش دولت در این میان، تنها حاکمیتی و نظارتی ست. دولت نباید با ایجاد موانعی چون ثابت نگهداشتن قیمت تعرفه ها یا کاهش آن در ایجاد رقابت و سودآوری مخابرات که به نفع مردم کشور است، خللی ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، هدف اصلی خصوصی سازی را ایجاد فضای رقابتی در کشور دانست و گفت : رقابت، موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت خدمات می شود و مشتریان در انتخاب خدمات بهتر آزادند.
وی با اشاره به پیشگام بودن شرکت مخابرات ایران دراجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه، گفت : مهمترین رسالت خصوصی سازی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی این است که باری از روی دوش دولت برداشته شود و بخش خصوصی با بهره وری بیشتر راه توسعه را پیش بگیرد.

امیرآبادی، با اشاره به ضرورت نظارت دولت بر شرکت های خصوصی به عنوان یک اصل، تاکید کرد : این نظارت نباید به گونه ای باشد که دولت به عنوان رقیب برای شرکت های خصوصی باشد و مانعی بر سر راه توسعه ایجاد کند.
وی از ایفای نقش مثبت مجموعه مخابرات ایران در موضوع کارگزاران روستائی نیز تقدیر کرد و افزود: نقش هیئت مدیره و مدیریت عالی مخابرات در حل و فصل این موضوع، برجسته و ارزشمند بود.

وی افزود: امنیت شغلی تمام کارگزاران مخابرات با اقدام مناسب در این موضوع تامین شد، اما حتما باید تلاش شود تا مجموعه مخابرات از نظر مالی در این موضوع متضرر نشده و دولت نیز هزینه های سربار را در این خصوص اضافه نکند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت اقدامات صورت گرفته مخابرات، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تلفن ثابت دارند؛ اضافه کرد: از گذشته نیروهای شاغل در بدنه مخابرات جزو نیروهای ارزشی و زحمت کش جامعه بوده اند که همیشه با روحیه جهادی خود باعث تعالی حوزه ارتباطات و فناوری در کشور هستند.

 

حضور در همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر

احمد امیر آبادی ‌در سیزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ اظهار داشت: پرونده هسته‌ای کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پرونده‌های حساسی است که در جریان است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت یازدهم پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای عالی امنیت ملی به وزیر خارجه سپرده شد که مذاکرات مستقیم با آمریکا را داشتیم و تعهداتی را ما و آمریکایی‌ها دادیم که نظام ما به تعهدات خویش عمل کرد ولی آمریکایی‌ها بدقولی کردند و به تعهدات خویش پایبند نبودند.

وی با بیان اینکه آمریکا خواستار تعطیلی چرخه هسته‌ای کشورمان است، عنوان کرد: دولت آمریکا می‌گوید که کشور ایران باید ۱۵ سال فعالیت‌های هسته ای را تعطیل کند؛ در واقع هدف آن‌ها این است که نسل جامعه ایرانی تغییر کند و به این روش مسئله هسته‌ای را به فراموشی بسپارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگاه آمریکا با مقاومت ملت ایران روبه‌رو شده عقب نشینی کرده است، تصریح کرد: آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، این بوده که تیم مذاکره‌کننده فرزندان انقلاب اسلامی هستند و از خطوط قرمز مذاکرات عبور نکرده است و در راستای حفظ منافع کشورمان اقدام کردند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از مذاکره‌کنندگان کشورمان عنوان کرد: ما باید تیم هسته‌ای را مورد حمایت قرار دهیم تا در مذاکرات هسته‌ای موفق شوند، مجلس شورای اسلامی نیز همواره از دولت حمایت کرده تا مشکلات مردم را حل کند.
امیرآبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان از جایگاه بالایی برخوردار است و قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد نیز در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت گذشته در راستای رفع مشکل آب قم افزود: مسئله شیرین کردن آب قم اقدام بسیار مناسبی بود که بیشترین تلاش و پیگیری را در این زمینه حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده قم انجام دادند و بودجه‌هایی را از دولت قبل در این راستا داریافت کردند.
امیرآبادی بیان کرد: امروز ۳۰ میلیون آب در پشت سد کوچری قرار گرفته است و برای تکمیل این سد و شیرین شدن آب قم باید ۲۰۰ میلیون لیتر آب پشت سد قرار بگیرد و تا سال آینده آب قم به صورت دائم شیرین می‌شود.
وی عنوان کرد: تعرفه برق قم نیز جز شهرهای گرمسیری قرار گرفته است اما باید نسبت به صرفه‌جویی آن اهتمام صورت بگیرد تا استان قم در زمینه برق با مشکل مواجه نشود و دچار قطعی برق نشویم.

 

دیدار با دادستان عمومی و انقلاب استان

احمد امیرابادی فراهانی  به مناسبت هفته قوه قضائیه با گنجی دادستان عمومی وانقلاب استان قم دیدار و گفتگو نمود.
در این دیدار امیرابادی نماینده مردم قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و نکوداشت هفته قوه قضائیه به شخصیت والای شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اشاره کرد و افزود:وما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان در تمام بخش‌ها همگام با دادگستری و دادستانی بوده و تمام همت خود رابرای حل و فصل معضلات مردم شریف استان انجام خواهند داد.
نماینده مردم قم در مجلس از زحمات دادستان عمومی وانقلاب استان و همکارانشان در جهت رفع مشکلات مردم و تعامل نزدیک با نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی قدردانی کرد.
امیرابادی فراهانی در ادامه با اشاره به سختی کار و دشوراریهای قوه قضائیه گفت : دستگاه قضایی در جامعه از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می‌شود.
در ادامه نیزگنجی دادستان عمومی وانقلاب استان قم در این دیدار گزارشی از وضعیت دستگاه قضایی استان ارائه داد.

 

دیدار با شهردار قم

احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار شهردار قم در سخنانی با اشاره به اینکه تک شهرستان بودن شرایط خاصی را برای استان قم ایجاد کرده است اظهار کرد: البته تلاش‌های گسترده‌ای داشتیم که شهرستان‌های دیگری به قم اضافه شود.

وی ارتقا شاخص‌های قم را از دیگر نکات مهم و مورد پیگیری دانست و بیان کرد: در سازمان مدیریت دفاع خوبی از وضعیت قم داشتیم و با توجه به اینکه قم شهری زائر پذیر است ضروری است که در بخش‌های انتظامی، امدادی، درمانی و… حمایت‌ها و بودجه‌های ویژه‌ای به این استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اختصاص ردیف بودجه‌ای برای حل مشکلات حاشیه‌ای کلانشهرهای مذهبی گفت: رهبری فرمودند قم آبروی نظام است و شهرداری در حفظ این آبرو به عنوان پایتخت جهان تشیع نقش بسیار مهمی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از فعالیت‌ها و تلاش‌های شهرداری حمایت خواهیم کرد افزود: یکی از نکاتی که از سوی مسئولان قم مورد غفلت واقع شده استفاده از ظرفیت نمایندگان قم در مجلس به ویژه آقای دکتر لاریجانی است.

وی توجه به محلات آذر و چهارمردان که نقش کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند را ضروری دانست و اضافه کرد: در این مناطق مردم در تردد خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و به توسعه فضای سبز و مراکز فرهنگی در این بخش نیز توجهی نشده است.

امیرآبادی فراهانی همچنین توجه به منطقه محروم نیروگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ این منطقه نیز مشکلات خاص خود را دارد که نیازمند رسیدگی است.

وی به مسئله ورود ریزگردها به قم اشاره کرد و گفت: طرحی مطرح کردیم که از جاده جعفریه تا کوه‌های سه راهی خرمشهر(شاه جمال) حدفاصل راه آهن و اتوبان در اختیار شهرداری قرار گیرد و در این بخش فضای سبز ایجاد شود چرا که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد سکونت در قم طی ۱۰ سال آینده دشوار خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در قسمت شمال شرق شهر قم نیز بین جمکران و قم زمینی به وسعت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار وجود دارد که باید به فضای سبز تبدیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به هیچ وجه اجازه داده شود که باغات قم تفکیک شده و از بین برود افزود: یکی از مشکلات در قم این است که فرش قرمز زیرپای سرمایه‌گذاران انداخته نشده است و حمایت از سرمایه گذاران در رده‌های بالا خوب است ولی سرمایه گذاران در پیچ و خم‌های اداری گرفتار می‌شوند.

وی در خصوص بازپرداخت سود اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت:اقداماتی از طریق نمایندگان در دست بررسی و اقدام است و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

امیرآبادی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برخورد با متخلف باید صورت گیرد تصریح کرد: البته این نکته هم مد نظر قرار گیرد که نهادهای نظارتی باید شهرداری را حمایت کرده و باید به مدیران شهرداری انگیزه و دلگرمی داده شود.

گزارش اقدامات امیر آبادیگزارش اقدامات امیر آبادیگزارش اقدامات امیر آبادیگزارش اقدامات امیر آبادیگزارش اقدامات امیر آبادیگزارش اقدامات امیر آبادیگزارش اقدامات امیر آبادی

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۱۲:۵۸ 0 2

    کاش همکارتون هم یه گزارشی از سفرش به فنلاند می داد . در گرمای تابستان  سوزان اونم در ماه  مبارک رمضان قم  رو رها کرد رفت فنلاند کشور خنک و سرد سیر اروپا
                                

نظر شما