شناسهٔ خبر: 100786 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاهش ۸ دلاری طلا در سایه عدم توافق یونان

طلا43 قیمت طلا در معاملات امروز ۷.۶۹ دلار کاهش یافت و ۱۱۵۶.۰۵ دلار در هر اونس فروخته شد.

به گزارش «نماینده»،  به دنبال کاهش ارزش یورو در اثر عدم حصول توافقی بر سر بحران بدهی یونان در نشست اضطراری آخر هفته اروپاییان، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت.

همچنان که وجود نشانه‌هایی از افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا از سوی فدرال رزرو در سال جاری نیز موجب کاهش قیمت‌ها شد.

یونان به رای پارلمان این کشور در این هفته برای تایید دریافت وام از بانک‌های منطقه یورو به منظور جلوگیری از ورشکستگی دولت و آغاز مذاکرات در مورد سومین کمک مالی به میزان بیش از ۸۶ میلیارد یورو نیاز دارد.

این خبر بر ارزش یورو تاثیر گذاشت و دارایی‌هایی که با دلار مبادله می‌شوند نظیر طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر ساخت.

هر اونس طلا پس از کاهش برای سومین هفته متوالی، ۷.۶۹ دلار کاهش یافت و ۱۱۵۶.۰۵ دلار فروخته شد.

همچنین از دیگر عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا، وجود نشانه‌هایی مبنی بر در مسیر قرار داشتن برنامه افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری در اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو عنوان شده است.

انتظارها برای افزایش نرخ بهره بانکی در سال جاری، بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است و هفته گذشته به کمترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید. از زمانی‌که که طلا به ۱۲۳۲ دلار در نیمه ماه می رسید تاکنون به شدت کاهش یافته است.

بارناباس گان تحلیلگر بانک اوسی‌بی سی گفت، قیمت طلا روند نزولی دارد و عامل تشدیدکننده ان انتظار ما برای افزایش نرخ بهره بانکی در سه ماهه سوم است.

نظر شما