شناسهٔ خبر: 100667 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حزب اعتدال و توسعه نگاه فراجناحی به انتخابات دارد/ فعال شدن دفاتر در ۳۱ استان

دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه در ۳۱ استان فعال شده است، گفت: ما به دنبال ائتلاف معتدلین عرصه سیاسی در کشور هستیم.

به گزارش «نماینده» غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: قطعاً حزب اعتدال و توسعه در راستای مشارکت حداکثری توده‌های مردم و همچنین تلاش هرچه بیشتر برای نهادینه کردن و تعمیق گفتمان اعتدال در انتخابات آینده مجلس نقش آفرینی خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمامی تلاش حزب اعتدال و توسعه آن است که مجلس آینده بیش از گذشته بتواند در هماهنگی و تعامل با دولت یازدهم کشور را به نحو مطلوب اداره کند و مجلس آینده بتواند به سهم خود در قانونگذاری‌های تعاملی با دولت فعلی قانون‌گذاری کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه افزود: در همین راستا حزب اعتدال و توسعه مانند ادوار گذشته مجلس تلاش خواهد کرد که با اعتدالیون در عرصه سیاسی کشور در تعامل و هماهنگی بوده تا بتواند در موقعیتی که گفتمان اعتدال از سوی مردم در انتخابات گذشته ریاست جمهوری مورد پذیرش و مقبولیت قرار گرفته سهمی در نهادینه کردن این گفتمان و تعمیق آن داشته باشد.

دهقان یادآور شد: حزب اعتدال و توسعه نگاه فراجناحی به انتخابات دارد و در ادوار ۶-۷ و ۸ مجلس از اصولگرایان معتدل و معتدلین اصلاحات و همچنین میانه‌روهای حدفاصل دو جناح که بخشی از آنها در حزب اعتدال و توسعه حضور داشتند، حمایت کرده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که دو جریان عمده سیاسی کشور نیز رویکرد اعتدالی را انتخاب خواهند کرد و گزینه‌هایی را معرفی می‌کنند که معتدل باشد. به نظر می‌رسد در انتخابات آینده بخش تندروی جناح اصولگرا به حاشیه رفته و پس از گذشته شاهد حضور معتدلین در عرصه سیاسی کشور باشیم و این همیشه هدف نهایی حزب اعتدال و توسعه بوده تا کشور بتواند در پرتو مدیریت عقلانی جناح‌ها راهبرد توسعه همه جانبه را به پیش ببرد. چرا که کشور ما با دارا بودن جمعیت جوان بیش از گذشته به رشد و توسعه در تمامی ابعاد نیاز دارد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: در راستای این موضوع حزب اعتدال و توسعه دفاتر استانی خود را فعال کرده است و هم اکنون در ۳۱ استان کشور فعال شده‌ایم. آنچه مسلم است هدف اولیه گسترش و تعمیق مقوله تحزب است؛ یعنی حزب نگاه آینده نگرایانه به فعالیت خود دارد اما نمی‌توان کتمان کرد که یکی از کارکردهای احزاب کارکرد انتخابات است که اگر مهمترین کارکرد کرد یک حزب نباشد یکی از مهمترین کارکردهای احزاب تلقی می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: هدف کوتاه مدت حزب اعتدال و توسعه فعالیت انتخاباتی است و هدف استراتژیک و نهایی حزب کمک به رشد و توسعه سیاسی کشور از طریق قانونمندکردن و تعمیق موضوع تحزب در کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه ما به دنبال ائتلاف معتدلین عرصه سیاسی در کشور هستیم، تأکید کرد: میانه‌روها می‌توانند در تمامی جناح‌های سیاسی کشور پیدا شوند و تلاش خواهیم کرد با معرفی شایستگان اعتدالی سهمی در نهادینه سازی گفتمان اعتدال داشته باشیم و لیستی مرکب از اصولگرایان واقعیت بین، اصلاح طلبان معتدل و میانه روهای اعتدالگرا می‌تواند همان ائتلاف اعتدالیون کشور باشد.

 

نظر شما