شناسهٔ خبر: 100605 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

به نظر شما به چه دلیل "آرمانخواهی" اهمیت دارد؟

رهبری رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان "آرمانخواهی" را "مهمترین فریضه دانشجویی" خواندند. به نظر شما به چه دلیل "آرمانخواهی" تا این حد اهمیت دارد؟ شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با «نماینده» و خوانندگانش در میان بگذارید

نماینده/ دوران دانشجویی دورانی پرشور و هیجان است و از این رو بی شک یکی از شیرین ترین دیدارهای رهبری در ماه مبارک رمضان را دانشجویان رقم می زنند. شنبه (20 تیرماه) نیز به سنت هر سال این دیدار صورت گرفت. دیداری بی تکلف و چندین ساعته!

رهبری در این دیدار "آرمانخواهی" را "مهمترین فریضه دانشجویی" خواندند و البته بر خلاف تصور برخی، تأکید کردند که آرمانگرایی مخالف محافظه کاری است نه واقع گرایی. ایشان همچنین آرمانگرایی را به معنی استفاده صحیح از واقعیات مثبت و مبارزه با واقعیات منفی در جهت رسیدن به اهداف بزرگ دانستند.

مقام معظم رهبری برای به ثمر نشستن آرمان ها نیز تأکید کردند که آرمانها را تکرار کنید، با جدیت بر سر آنها بایستید تا به گفتمان دانشجویی و سپس گفتمان عمومی تبدیل شوند، آنگاه مسئولان و مراکز دولتی و حکومتی، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

وقتی صحبت از فریضه به میان می آید ناخودآگاه اهمیت تکلیف را نشان می دهد و تأکید بر "مهمترین فریضه"، اهمیت و بار تکلیف را صد چندان می کند.

 

به نظر شما به چه دلیل "آرمانخواهی" تا این حد اهمیت دارد؟

چگونه می توان به این مهم دست یافت و در مرز میان آرمانخواهی و واقع گرایی، از مسیر صحیح منحرف نشد؟

شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات  خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با «نماینده» و خوانندگانش در میان بگذارید

 

 

نظرات مخاطبان 0 7

  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۱ ۱۸:۴۲عارفه 0 1

    به این دلیل که موجب مطالبه ی دانشجو از مسئولین می شود 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۱ ۱۸:۴۷ 0 1

    من خیلی حرف ها دارم که با آقا بزنم. خیلی درد و دل ها دارم.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۲ ۱۴:۱۵ 0 1

    اگر آرمانخواهی نباشه رکود جاشو میگیره
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۲ ۱۶:۰۱ 0 1

    آرمانخواهی باعث میشه آدم متوقف نشه. به چیزی که هس راضی نشه و تلاش کنه تا بیشتر پیشرفت کنه. هدف یا همون آرمان داشتن نسل جوان مارو از خمودگی نجات میده. مشکل اساسی الان جوونا و خصوصن دانشجوها الان همین نداشتن یه آرمان تو زندگیه. حرف واسه گفتن زیاده درمورد آرمانخواهی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۲ ۱۶:۰۳ 0 1

    بیان مسئله آرمانخواهی توسط رهبرانقلاب نشان از آرمانخواهی ایشون داره. درجاییکه مسئولین ما به فکر دو روز زمان مسئولیت خودشون هستن که طوری عمل کنن که مردم دوباره بهشون رای بدن، رهبر انقلاب افق های دوردستو میبینن. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۲ ۱۸:۱۰ 0 0

    بعضی ها بزرگترین آرمانشون ارتباط با غربه! کاش بشنون و دست از آرمانهای کارتونی بردارن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۵:۴۶ 0 0

    آرمانخواهی روح انقلاب اسلامیه 
    
                                

نظر شما