شناسهٔ خبر: 100604 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی حسینی در گفتگو با «نماینده»:

غربی‌ها باید بفهمند اگر دست از زیاده‌خواهی برندارند آخرین فرصت از آنها گرفته می‌شود

نقوی حسینی/21 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:غربی‌ها باید بفهمند که اگر دست از زیاده‌خواهی برندارند آخرین فرصت از آنها گرفته می‌شود و قطعاً دستشان خالی خواهد بود. لذا بهتر است که دست از زیاده‌خواهی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها بردارند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با «نماینده» در خصوص مذاکرات هسته‌ای اخیر با کشورهای ۵+۱ گفت: بعد از اینکه ایران با منطق و استدلال وارد مذاکرات شد و با خطوط قرمز و دستورالعملی تنظیم‌شده برای تیم مذاکره‌کننده به‌خوبی موفق شدیم مذاکرات را مدیریت کنیم، آمریکایی‌ها شروع به دبه درآوردن کردند.

نماینده ورامین گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند با زیاده‌خواهی‌ها و طرح موضوعات غیر هسته‌ای، ایران را تحت تأثیر فضای روانی قرار دهند تا تیم مذاکره‌کننده ما از خطوط قرمز خودش عدول کند. به معنای ساده‌تر چون ما خیلی خوب پیش رفتیم و کار را با موفقیت جلو بردیم. به مرگ گرفتند که تیم مذاکره‌کننده به تب راضی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بیشتر از ما نیاز به توافق دارند، خاطرنشان کرد: اینجا مهم است که تیم مذاکره‌کننده به این امر کاملاً واقف باشد که این فقط یک فضای روانی است و به هیچ قیمتی از خطوط قرمز خودشان عدول نکنند.

وی ادامه داد: توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری همین است و پیام روز قدس ملت ایران نیز همین بود تا ان‌شاء‌الله بتوانیم به توافق خوب دست پیدا کنیم.

نقوی حسینی افزود: غربی‌ها باید بفهمند که اگر دست از زیاده‌خواهی برندارند آخرین فرصت از آنها گرفته می‌شود و قطعاً دستشان خالی خواهد بود. لذا بهتر است که دست از زیاده‌خواهی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها بردارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه عهدشکنی آمریکایی‌ها هیچ‌وقت از ذهن تاریخی ملت فراموش نخواهد شد، گفت: ملت ایران هیچ‌وقت به آمریکایی‌ها اعتماد پیدا نمی‌کنند زیرا بارها شاهد این عهدشکنی‌ها بوده‌اند.

 

نقوی حسینی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر به هر دلیلی توافق صورت نگرفت، باید چه رویکردی در پیش بگیریم، گفت: از سال‌های قبل حضرت آقا فرمول اقتصاد مقاومتی را برای راه‌حل نجات کشور ارائه فرمودند، ولی متأسفانه همه دولت‌ها در این زمینه کوتاهی کردند.

وی با اشاره به اینکه فرمول نجات کشور اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود باید اقتصاد مقاومتی را محور قرار بدهیم تا بتوانیم به خودمان متکی باشیم و مستقل حرکت کنیم.

 

نقوی حسینی در پاسخ به این مسئله که ممکن است رسانه‌های خارجی در راستای مقصر معرفی کردن ایران در صورت شکست مذاکرات فضاسازی کنند، توضیح داد: امروز پس از دو سال مذاکره و شفاف‌سازی که صورت گرفته است، رسانه‌ها و افکار عمومی نیز کاملاً در جریان مذاکرات هستند.

نماینده ورامین خاطرنشان کرد: امروز کاملاً افکار عمومی جهان قضاوت می‌کند و تبیین این موضوع در افکار عمومی رسانه‌های جهان زحمت زیادی ندارد. ایران پای استدلال و منطق مذاکراتی خودش ماند و این غربی‌ها بودند که دبه در آوردند و موجب به بن‌بست رسیدن مذاکرات شدند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: توصیه می‌کنیم همه جریانات، گروه‌ها، شخصیت‌های سیاسی متنفذ و خصوصاً همه رسانه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند که صحنه پیروز را به دعوای داخلی تبدیل نکنند، زیرا کسی در کشور ما مقصر عدم توافق احتمالی نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز در مورد مذاکره بین جریانات سیاسی اجماع وجود دارد و همه با هم هماهنگ هستند به منتقدین توصیه کرد تیم مذاکره‌کننده را مقصر ندانند و از تیم مذاکره‌کننده نیز خواست منتقدین را مقصر قلمداد کند.

نظر شما