شناسهٔ خبر: 100535 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر صنعت خبر داد

بخشنامه شریعتمداری برای افزایش ۶ درصدی قیمت برخی کالاهای اساسی ابلاغ شد

نعمت زاده/2 وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بخشنامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به وزارت صنعت برای افزایش ۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش «نماینده» ، محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد بخشنامه اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور برای افزایش ۶ درصدی قیمت برخی کالاهای اساسی اظهارداشت: بخشنامه شریعتمداری به وزارت صنعت ابلاغ شده و بر این اساس افزایش ۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی به دلیل رشد هزینه‌های تولید از محل دستمزدها و هزینه انرژی امکان پذیر خواهد بود.

وی توضیح داد: هیأت تعیین و تصویب قیمت‌ها در سازمان حمایت وظیفه اصلی این کار را بر عهده دارد و اگر لازم باشد آنها می‌توانند در مورد تغییر قیمت کالاهای اساسی تصمیم‌گیری کنند.

نعمت‌زاده ادامه داد: این هیأت قیمت کالاهای اساسی را مورد به مورد بررسی و تعیین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مورد سایر کالاها وظیفه قیمت‌گذاری بر عهده انجمن‌های مربوطه است.

نعمت زاده در پاسخ به این سوال فارس که آیا تولیدکنندگان با ابلاغ بخشنامه معاون اجرایی رئیس جمهور می‌توانند خودشان برای افزایش ۶ درصدی قیمت اقدام کنند، گفت: خیر، این افزایش قیمت باید به تصویب سازمان حمایت برسد.

به گزارش فارس طبق بخشنامه معاون اجرایی رییس جمهور، هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم،   آرد، نان، قند و شکر، مرغ تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام؛ کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر پنیر ماست)، انواع کالاهای یارانه ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار)   در سال جاری تا سقف ۶ درصد (صرفا بر اساس سهم هزینه های سوخت و حامل های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تایید سازمان مذکور (هیات تعیین و تثبیت قیمتها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است. ‎

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۰۴:۵۵ناشناس 0 0

    آقایان دولت نفسشون از جای گرم بلند میشه بدون اینکه به فکر مردم باشند ساعت به ساعت گرانی مالیات کلان از مردم میگیرید .سوختو گران کردید.گازوآب و برق و تلفن را گران کردید.نان وکرایه ماشین را گران کردید حالا نوبته گرانی ۱۸ قلم کالاست خدایش تو اروپا از این اتفاقات بیفته یه شبه مردم دست به تظاهرات میزنن 
                                

نظر شما