شناسهٔ خبر: 100533 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مذاکرات خدشه ای در راستای مبارزه با استکبار وارد نمی‌کند/ آمریکا مصداق استکبار

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مذاکرات ایران با آمریکا تنها با رویکرد استکبارستیزی بوده است و هیچ خدشه‌ای به اصل اساسی انقلاب اسلامی ایران در راستای مبارزه با استکبار وارد نمی‌کند.

به گزارش «نماینده» لطف الله فروزنده با اشاره به بیانات و مواضع مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و تاکید بر ضرورت مبارزه با استکبار، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی بوجود آمده و مبانی دینی بر اساس اعتقاد به خداوند و عدالت اجتماعی شکل گرفته است.

وی افزود: هدف حکومت اسلامی، رشد، بالندگی و افزایش کرامت انسان‌ها بوده و می‌خواهد نیازهای مشروع انسان‌ها را تامین کند.

فرزونده ادامه داد: وقتی حکومتی بر مبنای عدالت شکل گرفته باشد، با هر گونه ظلم مخالف بوده در حالی که نظام استکباری بر اساس ظلم شکل گرفته است و هدفی جز سود مادی خود ندارد و از هر ابزاری برای استثمار انسان‌ها استفاده می‌کند.

مبارزه با استکبار هدف انقلاب اسلامی ایران است

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هدف و ماهیتش در راستای کسب کرامت انسان‌ها است، گفت: اولین گام برای تحقق این هدف، مبارزه با استکبار جهانی بوده و این مبارزه جزو ماهیت انقلاب اسلامی ایران است و اگر این رویکرد کنار گذاشته شود، از داخل تهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدفی که جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، نفی ظلم در عرصه جهانی بوده و برای تحقق عدالت در داخل و خارج از کشور تلاش می‌کند و استکبارستیزی از شالوده‌های انقلاب اسلامی ایران است.

فروزنده با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای به نوعی در حال مبارزه با استکبار است، گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای برای دستیابی به حق مسلم خود مذاکره می‌کند و روند استکبار را به رسمیت نخواهد شناخت و فرصتی فراهم شده است تا ایران مواضع خود را در سطح بین‌المللی اعلام کند.

مبارزه با استکبار در مذاکرات هسته ای

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران ظالمانه است، گفت: ایران حق دارد تحقیق و توسعه صلح‌آمیز در فناوری هسته‌ای داشته باشد و اجازه نخواهیم داد که عزت و منافع ملی ما تحت تاثیر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده ایستادگی ایران در مقابل استکبار جهانی بوده و مصداق عینی استکبارستیزی ایران است.

فروزنده با بیان اینکه آمریکا از مصادیق استکبار در جهان کنونی است، گفت: اگر در مذاکرات هسته‌ای توافقی صورت نگیرد، قطعاً علت آن زیاده‌خواهی‌های آمریکا بوده و رویه استکباری این کشور باعث آن شده است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر توافق خوب حاصل شود، ایران پیروز میدان مذاکرات خواهد بود و استکبار جهانی تحت تاثیر قدرت ایران و شرایط بین‌الملل، مجبور شده است شرایط ایران را بپذیرد و از رویکرد زیاده‌خواهی و استکباری خود عقب‌نشینی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مذاکرات ایران با آمریکا تنها با رویکرد استکبارستیزی بوده است و هیچ خدشه‌ای به اصل اساسی انقلاب اسلامی ایران در راستای مبارزه با استکبار وارد نمی‌کند.

نظر شما