شناسهٔ خبر: 100529 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دبیرکل حزب مردم‌سالاری: اصولگریان باید مجلس را ترک کنند!

کواکبیان/2 دبیرکل حزب مردم‌سالاری تنها راه پیشبرد کشور به سوی اصلاحات را تغییر و خانه تکانی در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اصولگرایان بعد از 12 سال باید مجلس را ترک کنند و جای خود را به اصلاح‌طلبان بدهند.

به گزارش «نماینده» مصطفی کواکبیان شنبه شب در همایش حمایت از فرزندان شجاع ملت تا رسیدن به توافق خوب در باغ ابریشم اظهار کرد: فرهنگ اصلاح‌طلبی متعلق به ۱۰۰ سال اخیر نبوده و ریشه‌ عمیق قرآنی دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن درباره اصلاح امور افزود: هر نظامی برای برقرار ماندن نیازمند اصلاحات است و نظام جمهوری اسلامی نیز باقی نمی‌ماند مگر اینکه اصلاحات مورد نیاز خود را انجام دهد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند که اصلاح‌طلبان دیگر نباید جایی در جامعه داشته باشند، اضافه کرد: این افراد سخت در اشتباه هستند و اصلاح‌طلبان نیز باید آگاه باشند که برخی می‌خواهند که آنها قهر کرده و عرصه را برای دیگران خالی کنند.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایران پیش از رسیدن به توافق به پنج دستاورد رسیده که از جمله آنها می‌توان تغییر چهره ایران از یک کشور بدون عقلانیت سیاسی به کشور و ملتی اهل مذاکره در فضای بین‌المللی اشاره کرد.

کواکبیان تصریح کرد: اثبات حق غنی‌سازی اورانیوم و همچنین بالا بردن سطح کشور در حد ۶ قدرت برجسته جهان در زمینه اقتصاد و انرژی از دیگر دستاوردهای این مذاکرات است.

وی اظهار کرد: تَرَک برداشتن ساختار تحریم‌ها و اجماع ملی در مذاکرات هسته‌ای با وجود حضور عده‌ای دلواپس، از دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای به شمار می‌آید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر ضرورت مدیریت پس از توافق هسته‌ای ادامه داد: برخی گمان می‌کنند پس از توافق تمام مشکلات کشور حل می‌شود اما باید بدانند لغو تحریم‌ها تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد تاثیر مثبت خواهد داشت و دیگر شرایط باید توسط مدیران کشور مدیریت شود.

وی تنها راه پیشبرد کشور به سوی اصلاحات را تغییر و خانه تکانی در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اصولگرایان بعد از ۱۲ سال باید مجلس را ترک کنند و جای خود را به اصلاح‌طلبان بدهند.

کواکبیان هدف حزب مردم‌سالاری در کنار اصلاح‌طلبان را تشکیل مجلسی توانمند، متخصص عنوان کرد.

نظر شما