شناسهٔ خبر: 100442 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش سرلشکر فیروزآبادی به نظریه هانتینگتون

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در تفکر جدید انقلابی اسلام ناب، نظریه هانتینگتون غلط، یک دروغ و نظریه صهیونیستی است.

به گزارش «نماینده» سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم انجمن علمی راهبردی دانشکده دفاع ملی اظهار داشت: نظریه مشهور راهبردی هانتینگتون، برخورد تمدن‌ها از نظر مطالعه تاریخ ادیان و اسلام ناب محمدی(ص) و آخرالزمان در تفکر جدید انقلابی اسلام ناب، نظریه هانتینگتون غلط، یک دروغ و نظریه صهیونیستی است مبتنی بر خواسته ابر سرمایه‌داری و اسلحه فروشان جهانی است، نظریه اسلام ناب محمدی(ص) برابر این تفکر ناب انقلابی جدید نه تنها برخورد تمدن‌ها نیست بلکه آخرالزمان یک آخرالزمان صلح‌آمیز و همایش تمدن‌ها با صلح و دوستی و نشاط است و این خواسته خدای رحمان و رحیم و طراحی ادیان الهی و آسمانی و متکی به مکتب آسمانی است، تورات، انجیل، زبور، قرآن و تاریخ دقیق ادیان در رأی برحق الهی است. این یک هدف راهبردی است. برای محصول سالها فکر و مطالعه بنده است در مسئله فرج امام زمان علیه الاسلام و موعودگرایی.

وی افزود: اما، ما در دوران نورانی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم، این دوران یک نور و عطری دارد. انجمن علمی راهبردی جمهوری اسلامی ایران مطالعات راهبردی، طرح راهبردی، مدیریت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی در این تفکر جدید انقلابی بایستی برخوردار از این عطر و بو باشد و نشانه‌ای از عطر و بو اسلام ناب و انقلاب اسلامی در محصولات راهبردی ما به چشم بخورد مثل یک طرح هنری که اگر هنرمند آن را خلق بکند و جلوی چشم نمایندگانی از جهان قرار بدهد و اگر بیایند به آن نگاه کنند و نتوانند بهفمند که این طرح هنری متعلق به کدام سبک است، متعلق به کدام فرهنگ است، متعلق به کدام ایدئولوژی جهانی و کدام ملت است. این طرح فرهنگی، طرحی لائیک و سکولار و بی پیام است. طرح راهبردی همین طور است، مطالعه‌ی راهبردی همین طور است ما در اسلام یک مختصات قطعی داریم به اسم سنت‌های الهی و لیس للانسان الا ما سعی.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: بدون مجاهدت کسی نباید چیزی به دست بیاورد و چیزی به دست نمی‌آورد. اصبرو و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون- ان للمتقین مفازا، رستگاری می‌خواهی، باید مقاومت کنی، باید رنجها را تحمل کنید، باید با همدیگر رابطه داشته باشید و مشورت کنید، تقوای خدا هم داشته باشی، رستگار می‌شود. ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بلحق و تواصوا بالصبر(العصر) ان للمتقین مفازا، فوز ورستگاری برای متقین است، در زبور و قرآن آمده که ان الارض یرثها عبادی الصالحون) زمین ارث بندگان صالح است و به آنها می‌رسد، خدا زمین را برای انسان خلق کرده، اینها و بسیاری نکته‌ها و مختصات مطالعات راهبردی ما باید قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: ما اگر خواستیم مطالعه کنیم، طرح راهبردی داشته باشیم، اگر ادبیات خواستیم طراحی کنیم بدون نگاه به مختصات قطعی که از وحی و از بزرگان دین داریم که نمی‌توانیم یک مطالعه راهبردی ارائه کنیم که مورد فهم مردمی که به ولایت فقیه و نهضت امام خمینی(ره) رو آوردند و امید بستند و پایش خون دادند قرار بگیرد. مثل همان طرح هنرمندی است که مختصات ندارد، مردم نگاه کنند، می‌گویند این آقا چه می‌گوید، این مطالعه چیست؟ رهبر عزیز ما می‌فرماید شما مطالعاتی بکنید که نتیجه‌اش را رهبری بگیرد و اعلام کند به عنوان حرکت علمی در کشور، شما مطالعه راهبردی باید بکنید که پاسخگوی نیاز ملت‌های نجات یافته در بیدرای اسلامی باشد، ما مطالعات راهبردی باید ارائه بکین که موجب پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای امت اسلامی و موجب امنیت جهان اسلام و موجب بازدارندگی دشمنان ملت‌های آزاده جهان باشد، مگر می‌توانیم این مختصات را نداشته باشیم و مطالعه راهبردی بکنیم.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: من دستور دادم که همه کتابهای علوم انسانی که توسط بزرگان عالم اسلام نوشته شده را بیاورند در شمار کتابهای دانشگاه عالی دفاع ملی قرار دهند. یکی از دانشجویان عزیز که من راهنمایش بودم، پایان نامه‌اش را داد من نگاه کردم، گفتم من این را قبول نمی‌کنم. ۱۸ اسم از بزرگان عالم اسلام دادم و گفتم به نظریات اینها مراجعه کن، رفت به آن نظریات مراجعه کرد، به کلی پایان نامه‌اش تغییر کرد که یکی از بزرگان که به عنوان داور بودند عنوان کردند، من به عنوان داور این را مطالعه نکردم.

وی ادامه داد: به عنوان اینکه چیزی یاد بگیرم مطالعه کردم. آمدند یک دیوار و یک حجاب درست کردند بین بصیرت، نگاه، علم ما، ایمان و ارزشهای ما و ما را به پشت دیوار بردند، علم غربی، ارزشهای غربی و متدولوژی و روش غربی، دانشمندان غربی را در جیب بغلی ما گذاشته‌اند و ما گفتیم، علم و دانش و متدولوژی و مطالعه و راهبردی همه در جیب بغل من است که این آقایان گذاشته، دشمنان اسلام گذاشتند، دشمنان ملت‌ها گذاشتند، غارتگران جامعه گذاشتند، نهضت نرم‌افزاری همین است، بایستی بگذارید در کتابخانه و در بایگانی‌مان کتب اسلامی و متون اسلامی را هم بیاوریم، نظریه دانشمندان فرزند بشر آزاده را کنار هم بگذاریم و حالا مطالعه بکنیم و مطالعه راهبردی بکنیم و آن وقت بیاییم ادبیات طرح راهبردی را بنویسیم، بعد بیاییم پرسشنامه را تنظیم بکنیم، ما جهت‌ها را بایستی صحیح بگیریم و اگر ادبیات را غلط اتخاذ بکنیم، طرح راهبردی ما به درد ما نمی‌خورد و به درد ملت نمی‌خورد. یکی از گرفتاریهای ما امروز این است که بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشگاه‌های ایران، مورد استفاده‌ی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی دنیا قرار می‌گیرد، چرا؟ به خاطر اینکه با علم آنها، با متدولوژی آنها و با موضوعی که آنها می‌دهند مطالعه می‌کنیم و به ISI می‌دهیم و آنها استفاده می‌کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه یک نوع بارکشی علمی از دانشمندان جهان توسط استکبار، نهضت نرم افزاری ما را به سمت جهان فارغ از فرهنگ استکبار فرا می‌خواند، علم را از هر جای دنیا باید گرفت، افزود: پیامبر(ص) فرمود ولو بالسین. هر جا علم هست. رهبر عزیز ما می‌فرمایند علم محصول آشپزخانه جهانی است. یعنی اینکه همه مردم جهان علم را تولید کردند، کسی مالک علم نیست، کل جهان مالکش هستند و همه مردم جهان باید برخوردار باشند. امروز غربیها علم را بردند در بایگانی‌های دربسته و قفل و زنجیر زدند و آن قدر که مایل هستند و به منافعشان هست به صورت قطره‌چکانی به آدمهایی که فکر می‌کنند در جهت منافع خودشان قرار بگیرند تزریق می‌کنند نه اینکه هر کسی به غرب می‌رود و عالم  می‌شود نوکر آنهاست. نه این نیست، خیلی افراد متدین، باهوش، میهن‌پرست و انقلابی در آنها هست ولی ناچاراً چون در سیستم آنها عمل می‌کند برای آنها عمل می‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: ما باید این کانون دانش آموختگان و پژوهندگان علوم راهبردی ما که امروز شما تشکیل دادید و شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت بسیار مبارک و با ارزش است بتواند برای ملت ایران در درجه اول و ملت‌های مسلمان و مستضعفین جهان محصول بدهد. نیازهای راهبردی اینها را تأمین بکند. ما بین استکبار و غارتگران جهانی و خودمان و آنها پرده نمی‌کشیم.

وی خاطرنشان کرد: سهم خودمان و سهم آنها نمی‌گوییم اما، ما اولویت‌هایی داریم، در این اولویت‌ها باید کار کنیم. مراقب باشیم مزدور بی‌مواجب نباشیم. شما ببینید چند سال است که همین نظریه هانتینگتون به این کشور باز شد و چند تا کتاب نوشته شد و جنگ خلیج فارس راه افتاد و آمریکایی‌ها آمدند اینجا ملت‌های منطقه را کشتند و به خاک و خون کشیدند و در سموم شیمیایی، در اشعه‌های رادیو اکتیو، تا نسل‌های بعدی‌شان را گرفتار کردند و نظریه هانتینگتون را در کشور ما منتشر کردند در کشور ما چاپ کردند و راجع به آن حرف زدند و آدم‌هایی که فکر می‌کردند راهبردی‌اند من فقط سفارش می‌کنم که این، کانون را کانون فرصت برای خودتان بدانید هر کدام از شما یک دکترای راهبردی گرفتید یا دارید می‌گیرید. استاد دانشگاه هستید یا رئیس دانشگاه هستید یا جزء مقامات هستید اینها استمرار نیست. استمرار در مطالعه و نوآوری و نوپژوهی و به دست آوردن علوم جدید و راه‌های پیدا کردن راهبردی جدید، پیدا کردن، راهبردهای نجات بخش، اعتماد بخش، پیشرفت آور، برای ملت، برای مسلمانان و برای مستضعفین، برای مقابله با دشمنان ملت‌ها و برای مقابله با آن همایش تمدن‌ها هست.

نظر شما