شناسهٔ خبر: 100359 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقا تهرانی: هرگونه توافق باید حتما مصالح ملت را تامین کند

آقاتهرانی43 دبیرکل جبهه پایداری گفت: هرگونه توافق حتی بدون امضا اگر نافی حقوق ملت باشد از نگاه مردم باطل خواهد بود لذا هرگونه توافقی باید حتما مصالح ملت را تامین کند.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به عهدشکنی آمریکا در روزهای پایانی مذاکره و تلاش برای امتیازگیری بیشتر از ایران اظهار داشت: سابق بر این آمریکا و انگلیس ادعا داشتند که اگر در نصف روز یا یک لحظه تصمیمی بگیرند، آن تصمیم محقق خواهد شد؛ یعنی مثلا اگر اراده می‌کردند که رضاشاه را بردارند یا رضاشاه را در ایران شاه کنند سریعا این اقدام از موضع قدرت انجام می‌شد.

آقاتهرانی تصریح کرد: در حال حاضر چندین ماه و بیش از ۲ سال است که طرف‌های غربی درگیر مذاکره با ایران هستند و در سطح وزرای خارجه از اروپا و آمریکا به این مذاکرات می‌آیند اما با این وجود نمی‌توانند دو کلام حرف حساب بزنند و بر عهد خود بایستند.

نماینده مردم تهران در مجلس این امر را دلیل بر اقتدار کشورمان دانست و افزود: آنها نمی‌توانند برای خود تصمیم قاطعی بگیرند و این نشان‌دهنده ضعف این کشورها است.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس با وجود گرمای شدید آنها را حامی تیم مذاکره‌کننده عنوان کرد و گفت: مسئولان باید در این مذاکرات محکم بایستند چراکه مردم نیز حمایت می‌کنند.

آقاتهرانی ضمن انتقاد از عهدشکنی آمریکایی‌ها به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خوش‌بین‌ نبودن به مذاکره و آمریکا پرداخت و گفت: بدعهدی از سوی افراد بی‌اقتدار سرمی‌زند، آنها گفتند که تحریم‌ها برداشته می‌شود پس باید بردارند اما وقتی زیر حرف خود می‌زنند آبروی خودشان می‌رود.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه رهبری و مردم به این نکات توجه دارند خاطرنشان کرد: هر گونه توافق حتی بدون امضا اگر نافی حقوق ملت باشد از نگاه مردم و نمایندگانشان باطل خواهد بود لذا هر گونه توافقی باید حتما مصالح ملت را تامین کند.

وی در پایان افزود: باید در این توافق توجه کرد که موردی بر خلاف و به ضرر مصالح نظام صورت نگیرد، آمریکایی‌ها اهل قول نیستند و راست نمی‌گویند اما می‌خواهند از ما راستی‌آزمایی کنند.

نظر شما