شناسهٔ خبر: 100344 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

آمریکا باید شهامت گرفتن تصمیم جدی در مذاکرات را داشته باشد

مهرعلیزاده معاون رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات با بیان اینکه شرط اصلی توافق لغو تحریم‌ها به عنوان تنها حربه غرب است، اظهارداشت: آمریکا باید شهامت گرفتن تصمیم جدی در مذاکرات را داشته باشد

به گزارش نماینده، محسن مهرعلیزاده در خصوص آخرین تغییر مواضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه آمریکا مشکلاتی را در داخل کشور خود با گروه های تندروی داخلی دارند که بر اساس این اختلافات نمی‌توانند به یک جمع بندی برسند گفت: آمریکا از ابتدای مذاکرات اعلام کرده است پس از اثبات راستی آزمایی ایران تحریم ها را لغو میکند و ایران نیز همواره استوار ایستاده که پس از انجام امضا و توافق همه تحریم ها باید لغو شود.

معاون رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات با بیان اینکه هر دو طرف به دنبال راه حلی هستند که نگرانی‌های خود را برطرف کنند ادامه داد: در مذاکرات به راه حل هایی رسیدند، اما تندرو های آمریکا خیلی سخت بر سر مواضع خود ایستاده است و تیم مذاکره کننده آمریکایی از این جهت نگران است که نتواند به یک جمع بندی برسد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: آمریکا باید این شهامت داشته باشد که بتواند یک تصمیم جدی را در این خصوص بگیرد.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه ایران همیشه ثابت کرده است بر روی آنچه گفته است پایبند است و به دنبال مصالحه بوده است گفت: آنچه مسلم است ما از مواضع خود عقب نشینی نمی کنیم و در کنار آن به غرب نیز اعتماد نداریم زیرا آنها همیشه بر عکس تعهداتشان عمل کرده اند، ما باید راه حل هایی را مطرح کنیم که متضمن خطوط قرمز ما باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه هیچ توافقی بدون لغو تحریم ها انجام نخواهد شد تأکید کرد: متن توافقی که در بردارنده بیانات رهبری و حفظ خطوط قرمز نباشد به تهران ارسال نخواهد شد.

وی در پایان با تاکید براینکه شرط اصلی مذاکرات این است که تحریم‌ها تنها به عنوان حربه غرب لغو شود گفت: اگر بنا باشد توافقی کنیم که تحریم لغو نشود آن توافق فایده ای نخواهد داشت.

نظر شما