شناسهٔ خبر: 100289 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

انتقاد باید منصفانه و با ارائه راهکار باشد/ لزوم همدلی مسئولان

خسروی 43 نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس بر همدلی و همزبانی بین مسئولان و گروه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر قرار است انتقادی شود باید همراه با ارایه راهکار و منصفانه باشد.

به گزارش نماینده علیرضا خسروی بعد از ظهر پنجشنبه در نشستی با اصحاب رسانه در محل سازمان دانش آموزی استان سمنان ضمن حمایت های رهبری انقلاب از تیم هسته ای کشورمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری مذاکرات را  رصد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با نرمش قهرمانه به دنبال این است که از حقوق هسته ای خود دفاع کند، تصریح کرد: مجلس در جریان مذاکرات هست اما در جریان جزییات آن نیست.

انتقاد باید منصفانه و با ارائه راهکار باشد

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، بر همدلی و همزبانی بین مسئولان و گروه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: توهین به رئیس جمهوری، رئیس مجلس و دیگر استوانه‌های نظام قابل قبول نیست و اگر قرار است انتقادی شود باید همراه با ارایه راهکار و منصفانه باشد.

خسروی، روسای قوا و مسئولان ارشد کشور را استوانه‌های نظام دانست و افزود: تخریب این استوانه‌ها به مصالح نظام و کشور نیست و اگر قرار باشد حرمت این استوانه‌ها را بشکنیم به زیان مردم و کشور است.

وی با اشاره به تشییع شهدای غواص در کشور، افزود: شهدا از سرمایه‌های نظام هستند و به گروه سیاسی خاصی تعلق ندارند و لذا هرگونه استفاده سیاسی از شهدا از سوی هر گروه و جناحی که باشد، از نظر ما محکوم است.

خسروی با بیان اینکه این شهدای غواص با دست های بسته بازگشتند و به همه ما یادآوری کردند که دشمن نمی تواند اعتقادات ما را زنده به گور کند، بیان داشت:  آنها این پیام را دادند که ما ملتی نیستیم که از تهدیدهای دشمنان بترسیم.

انجام سفرهای استانی قوه مقننه

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، از برنامه‌های مجلس برای سفرهای استانی خبر داد و افزود: انجام این سفرها می‌تواند به کارایی قوه مقننه در دو بخش قانونگذاری و نظارت کمک خوبی کند و در این سفرهای استانی که در دو قوه مجریه و قضاییه نیز معمول است، نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف می‌توانند با سفر به استان‌ها از نحوه اجرای قوانین مطلع شده و به راهکارهایی برای وضع یا اصلاح قوانین برسند.

خسروی با اشاره به این مطلب که شرایط سختی در کشور وجود دارد و این دوره سخت ترین دوره کاری نمایندگان است، افزود: قانونگذاری و نظارت از مهمترین وظایف نمایندگان است.

وی با تاکید بر اینکه واقعا تحریم همه مشکلات ما نیست، بیان داشت: بخشی از مشکلات با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی برطرف می شود و متاسفانه در حوزه اقتصادی و مباحث اقتصاد مقاومتی با مشکل مواجه هستیم.

۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از وجود سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور خبر داد و اظهار داشت: برای به پایان رساندن این پروژه ها به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

خسروی از  سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان خبر داد و اظهار داشت:  کار های مقدماتی این سفر انجام شده و احتمالا این سفر در شهریور ماه انجام می شود.

وی کمبود آب را یکی از مهمترین مشکلات  استان سمنان دانست و افزود:  البته این مشکل ۱۵ استان دیگر کشور هم است.

انتقال آب دریای خزر بهترین راهکار برای رفع مشکل کمبود آب استان سمنان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را بهترین راهکار برای رفع مشکل کمبود آب در این استان دانست و گفت: خوشبختانه مطالعات خوبی در این زمینه انجام شده است.

خسروی با تاکید بر اینکه در این پروژه مشکلات زیست محیطی مطرح شده بود، اظهار داشت: خوشبختانه این مشکلات برطرف شد.

البته برای تأمین برق این پروژه آب‌رسانی کارشناسی‌های لازم انجام شده است و برای رفع این مشکل نیروگاه‌های آبی برای تأمین برق در مسیر این انتقال آب احداث خواهد شد تا انرژی لازم از این طریق تأمین شود.

وی از انتخاب ۹ مسیر  برای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از سوی کارشناسان خبر داد.

روز قدس امسال از شرایط و اهمیت ویژه ای برخوردار است

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که در آستانه روز جهانی قدس هستیم،  گفت: راهپیمایی روز قدس، به روند نابودی اسرائیل سرعت می‌بخشد.

خسروی با تاکید بر اینکه ملت‌های آزاده دنیا در این روز همه انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام می‌کنند و این مهم سبب منزوی شدن این رژیم منحوس خواهد شد افزود: امروز ملت‌های آزاده دنیا به خوبی دست خون‌آلود رژیم صهیونیستی را در جنایات منطقه می‌بینند و به خوبی به آن واقف هستند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه امسال روز قدس از شرایط و اهمیت ویژه ای برخوردار است عنوان کرد: امروز بر همه ما واجب است تا در برابر توطئه‌های استکباری این رژیم جعلی در منطقه که با حمایت از آل سعود در تجاوز به یمن و پشتیبانی از داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه شدت یافته است؛ با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، اسرائیل غاصب را به سقوط و نابودی نزدیک و نزدیک‌تر کنیم.

نظر شما