شناسهٔ خبر: 100246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رهبر انصارالله: در صورت تداوم تجاوز عربستان «بسیج عمومی» اعلام می‌کنیم

الحوثي43 رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه گزینه‌های پیش رو برای مقابله با تجاوزهای عربستان راهبردی و مهم است، گفت: در صورت تداوم تجاوز عربستان بسیج عمومی اعلام می‌کنیم.

به گزارش نماینده، به نقل از شبکه خبری المنار، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن که به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی می‌کرد در آغاز سخنان خود تاکید کرد که پس از گذشت یکصد و هفت روز از تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان  و کودکان این سرزمین، این ملت همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهد تکفیری ها امروز در کنار سعودی‌ها در حال خوش خدمتی به صهیونیست‌ها هستند، القاعده و داعش و مزدوران آنها در یمن و سوریه و عراق و لیبی و مصر در حال قتل عام و جنایت هستند.

تنها دشمن صهیونیستی از سیاست‌های تکفیری سود می برد

وی افزود که تمام این گروه‌هایی که نام برده شد در جهت خدمت به عربستان سعودی فعالیت می‌کنند همه این گروه ها تلاش می کنند تا بستر مناسبی برای نفوذ عربستان سعودی در منطقه ایجاد کنند. اما تنها مکانی که ممکن است از تمام این سیاست های جنگ افروزانه و تروریستی و تکفیری سود ببرد، دشمن صهیونیستی است. هر جنایتی که این گروه‌های تروریستی و عربستان سعودی مرتکب می شوند، همه و  همه در جهت خوش خدمتی و حفظ منافع اسرائیل است.

هرچه در منطقه روی می‌دهد توسط عربستان و اسرائیل انجام می‌شود

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد: هم اکنون صهیونیست‌ها در جایی قرار گرفته‌اند که کسی به کار آنها کاری ندارند و آنها در آرامش به سر می‌برند و کشورهای عربی دچار مشکلات تکفیری ها شده‌اند. همکاری میان عربستان سعودی و اسرائیل دیگر بر کسی پوشیده  نیست و می‌بینیم که این گروه های تکفیری در سوریه چه می کنند.  از این رو می توانیم بگوییم که هر آنچه در منطقه و کشورهای منطقه روی می دهد، همه توسط عربستان و اسرائیل انجام می شود و هدف از این اقدامات تروریستی حفظ منافع دشمن صهیونیستی است.

اقدامات عربستان در منطقه به ضرر کشورهای عربی است

عبد الملک الحوثی گفت که هر آن چه که عربستان سعودی در منطقه انجام می‌دهد با حمایت گروه های تروریستی صورت می‌گیرد همه به ضرر کشورهای عرب منطقه است و تنها کسی که از این جنایات و فتنه ها سود می‌برند، صهیونیست ها هستند.

رهبر انصارالله در ادامه این این پرسش را مطرح کرد که اگر عربستان سعودی حامی اسرائیل نبود؛ چرا با دیگر کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از ملت فلسطین از دیگر کشورها سبقت نمی‌گیرد. مقامات سعودی به جای این که بخواهند به فکر بزرگی جهان عرب و جهان اسلام باشند به نام عرب ها و مسلمانان سعی می‌کنند دامنه نفوذ صهیونیست ها در منطقه افزایش یابد و عرب ها را زیر چکمه صهیونیست ها له کنند.

عربستان سعودی معتقد است با انجام این اقدامات تروریستی و حمایت از صهیونیست ها و خوش خدمتی به ایالات متحده آمریکا می خواهد خود را مجری سیاست های آنها در منطقه جلوه دهد. سعودی ها همواره تلاش کرده‌اند همه را از اسرائیل بترسانند و وقتی همه از آن ترسیدند جرات مقابله با دشمن صهیونیست را نداشته باشند اما می بینیم که بعد از آن خود وارد مذاکره با صهیونیست ها می شوند.

گسترش نفوذ اسرائیل و تکفیری‌ها، منطقه را تهدید می‌کند

عبدالملک الحوثی گفت که اکنون اسرائیل و عربستان وانمود می‌کنند خطری که منطقه را تهدید می‌کند خطر نفوذ ایران در منطقه است اما باید بگویم خطری که منطقه را تهدید می‌کند خطر گسترش نفوذ اسرائیل و گسترش تکفیری هاست.آیا آن چه در مصر و تونس می گذرد باز به خاطر خطر نفوذ ایران است؟ خیر، عملکرد سیسی باعث شده است که این اقدامات رخ دهد. چرا واقعا اعلام می‌کنند نفوذ ایرانی ها باعث بروز این مشکلات در این مناطق شده است. آنها می خواهند بر نفوذ رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارند.

حمایت ایران از حقوق مستضعفان اقدامی انسانی و اسلامی است

الحوثی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه ایران در حمایت از حقوق مظلومان گفت: اگر ایران سیاست‌های خود را با آمریکا به نحوی که آنها می خواهند تغییر دهد و با اسرائیل هم مشکلی نداشته باشد در آن صورت جایگاه ایران نزد آنها تغییر خواهد کرد و به همان جایگاه دوران شاه باز خواهد گشت. این که امروز، ایران اجازه نمی‌دهد حقوق مستضعفان پایمال شود، یک اقدام انسانی و بشردوستانه و اسلامی و ارزشی است. ایران در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، و مقاومت لبنان، جایگاه انسانی و اسلامی دارد این جایگاه را باید تمام کشورهای عربی و اسلامی سعی کنند تا به دست آورند.

ایران در حال دفاع از منطقه در برابر نفوذ اسرائیل است

رهبر انصارالله با اشاره به جایگاه ایران در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد که ایران مسئولیت دینی و اسلامی و اخلاقی و ارزشی خود را در این باره  ایفا می‌کند و در فکر و اندیشه حمایت از مسلمانان است. عربستان سعودی که در اندیشه واگذاری منطقه به آمریکا و اسرائیل است،‌ چه کسی باید در برابر پروژه آن بایستد این تنها ایران  است که در حال دفاع از منطقه در برابر خطر نفوذ اسرائیل است. ایران در حال دفاع از اعراب و مسلمانان است. ایران در کنار ملت فلسطین و در کنار قدس شریف و مسجدالاقصی است. این که ایران چنین مساله ای را ارزش تلقی کرده همه باید به ایران نزدیک شویم . آیا دفاع از قومیت عربی و نظام وارزش های اسلامی یک کاستی است؟ مزدوری شما برای اسرائیل و آمریکا پستی و رذالت است.

عربستان برای مقابله با حمایت ایران از ملت‌های مستضعف تلاش می‌کند

الحوثی خطاب به خاندان حاکم در عربستان گفت: شما ای سعودی‌ها در اندیشه صهیونیستی و در ایدئولوژی، صهیونیست شده‌اید، شما دیگر جایگاهی در بین کشورهای عربی و اسلامی ندارید، از این رو  اعلام می‌کنیم که مواضع جمهوری اسلامی ایران مواضع مورد قبول کشورهای عربی و اسلامی است. هم اکنون نظام سعودی تمام قدرت و توانایی و امکانات مالی و نظامی خود را برای مقابله با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مستضعف بسیج کرده است.

وی در ادامه گفت که ملت یمن، ملتی با عزت و شرافت است. ملتی  است که هرگز اجازه نمی‌دهد جنایات صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین ادامه یابد. اکنون سعودی ها دست به جنایاتی بسیار وحشیانه تر از صهیونیست‌ها زده‌اند. سعودی ها در این امر موفق عمل کرده‌اند.

کودکان یمنی با موشک‌های آمریکایی قتل عام می‌شوند

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به حمایت‌های آمریکا از عربستان در حمله به ملت یمن گفت: عربستان سعودی در حملات خود به ملت یمن و تجاوز به خاک این کشور از حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا بهره گرفته است. ملت یمنی که در بازارها و خیابان های یمن قتل عام می شوند و کودکانی که در منازل قتل عام شده‌اند و می‌شوند همه با بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی به این سرنوشت دچار شده‌اند. عربستان سعودی در پوشش و حمایت آمریکا و با تشویق اسرائیل مرتکب این جنایات وحشیانه می شود. این جنایات سعودی همواره مورد تایید مقامات رژیم صهیونیستی است.

ملت یمن را همه در جهان عرب و جهان اسلام می شناسند که ملتی بیدار و هوشیار در حمایت از ارزش های عربی و اسلامی از جمله حمایت از مساله فلسطین هستند.

ملت یمن آرزوی جنگیدن در کنار مقاومت لبنان و فلسطین را دارد

عبد الملک الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ملت فلسطین گفت: ما در سالگرد تجاوز اخیر به نوار غزه لازم می‌دانیم از مقاومت ملت غزه تجلیل کنیم . صدها هزار شهروند یمنی در آرزوی این هستند که اگر می‌توانستند در کنار مقاومت فلسطین یا مقاومت لبنان باشند، با دشمن صهیونیست مبارزه کنند. 

ملت یمن یکی از پویاترین ملت های جهان عرب به شمار می‌روند که در فکر و اندیشه حمایت از مساله فلسطین هستند. هر گاه ملت یمن در قبال مساله فلسطین هوشیارتر و بیدارتر شدند سعودی‌ها به تلافی این اقدامات یمنی‌ها حملات خود را گسترش داده و وحشیانه تر عمل می‌کنند. ما باید اکنون اعلام کنیم که اسرائیل، اخیرا اعلام کرده است که هوشیاری ملت یمن از برنامه هسته‌ای ایران برای اسرائیل خطرناک‌تر است.

الحوثی تاکید کرد که شرکای صهیونیستی و آمریکایی عربستان سعودی، با بی شرمانه ترین شیوه‌ها از ادامه حملات سعودی ها به ملت یمن حمایت کرده‌اند. از این رو می توانم بگویم یکی از دلایل اصلی این هجمه گسترده وحشیانه بر ضد ملت یمن هوشیاری و بیداری روزافزون این ملت است. این پایداری بزرگ ملت یمن در قبال این هجمه وحشیانه گسترده را به ملت خود تبریک می‌گویم. این ملت با ارزش و عزتی که دارد در برابر این تجاوز وحشیانه مقاومت کرده است.

فشارهای ناشی از جنگ و تحریم نتوانسته است بر این ملت فشار وارد کند تا هدف و دشمنش را تغییر دهد. هیچ قدرت جنایتکار جهانی نمی‌تواند در برابر  اراده و عزم ملت یمن بایستد؛ چرا که خواست این ملت، خواسته به حق است.

عبد الملک الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله آتش بس یک هفته‌ای در یمن گفت: امروز ما در آستانه آتش بس جدیدی قرار داریم. آتش بسی که سازمان ملل متحد متولی آن است. این سازمان ملل را همه می‌شناسند که با حمایت های مالی عربستان سعودی و آمریکا اداره می‌شود. ما امید زیادی به این آتش بس نداریم. این دومین آتش بس است. اولین آتش بس عملی نشد و دومی را هم بعید می‌دانیم که عملی شود؛ چرا که مزدوران آنها در جهت خرابکاری پیش قدم خواهند شد.

آتش بس مرحله اول برای ما دردناک بود، حملات وحشیانه هوایی به شهرها و مناطق گسترده‌ای از یمن ادامه یافت اما اگر بر فرض مثال این آتش بس موفقیت آمیز بود آن هم به خاطر محاسباتی که خود سعودی ها و آمریکایی ها دارند و ما نمی دانند، جای بحث دارد. جنایاتی که در حق ملت یمن مرتکب می شوند تا امروز در جهان بی سابقه است وحشیانه ترین جنایات در حق ملت بی دفاع در کوچه و خیابان و بازارها و روستاها رخ داده است. این جنایات هیچ توجیهی نداشته و حملات هم به صورت قانونی انجام نشده است.

وی افزود ما از ابتدا گفته‌ایم که این تجاوز باید پایان یابد. واقعا ملت یمن مستحق چنین جنایاتی نبوده‌اند که در حقشان مرتکب شده‌اند. ادامه این تجاوزات به مثابه ادامه قتل عام زنان و کودکان بی دفاع یمن است. چرا به بازارها حمله می‌کنند. در استان‌های مختلف به بازارها حمله کرده‌اند. ما تنها می‌توانستیم در قبال برخی جنایات، سکوت کنیم اما در قبال چنین جنایاتی جایی برای سکوت وجود ندارد و سکوت هم نکرده‌ایم.

ادامه جنایت‌های عربستان پاسخ‌ها را شدیدتر خواهد کرد

عبد الملک الحوثی با هشدار نسبت به ادامه تجاوز های عربستان سعودی به ملت یمن گفت: اگر تجاوز به خاک یمن بخواهد  ادامه یابد، ما گزینه های زیادی در اختیار داریم که دیگر جایی برای استفاده  نکردن از آنها وجود ندارد. ما از این گزینه ها استفاده نکرده‌ایم تا به این نظام جنایتکار سعودی فرصت دهیم تا خوب بیندیشد ما می خواستیم که این نظام بداند که نباید ملت بی دفاع یمن را قتل عام کند. ادامه این جنایات باعث پاسخ های جدیدتر و شدیدتر خواهد شد. ما به سازمان ملل متحد خیلی اعتماد نداریم این سازمان، سازمان ضعیفی است.

وی افزود: ما از سازمان ملل متحد انتظار داشتیم به این متجاوز نادان بگویند که به تجاوزاتش پایان دهد. سازمان ملل و حامیان عربستان سعودی باید بدانند که ادامه این تجاوزات به ملت یمن، می تواند پیامدهای شدیدی به دنبال داشته باشد. نه ما آغازگر تجاوز به نظام سعودی بوده‌ایم و نه ما می‌خواستیم چنین تجاوزی به عربستان انجام دهیم. عربستان سعودی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی خود آغازگر تجاوز به  خاک و ملت یمن بود.

ملت ما قبل از پاسخ دادن به تجاوزات عربستان سعودی به مدت چهل روز صبر و بردباری کرد شما هیچ ملتی را نمی یابید که به اندازه ملت یمن چهل روز صبر کند. ملت یمن متجاوز نیست زمانی که برای همه مشخص شد که عربستان سعودی خود متجاوز است و ثابت شد که ملت یمن به دنبال تجاوز نیست بعد از گذشت چهل روز پاسخ ما هم آغاز شد.

امروز می‌بینیم که ملت یمن به این نتیجه رسیده‌اند که عربستان سعودی قصد پایان دادن به تجاوزاتش را ندارد. راهی دیگر در برابر ملت یمن وجود ندارد مگر این که از گزینه های دیگر استفاده کنند. دیگر جایی برای انتظار نیست. ایا باید یمن را واگذار کنیم آنها هیچ تعهدی نمی‌شناسند. وقتی که جنایات آنها به بازارها و منازل مردم رحم نمی کند چگونه انتظار دارید به تعهداتشان وفادار بمانند.

اگر تجاوز عربستان ادامه پیدا کند در تمامی سطوح بسیج اعلام می‌کنیم

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به گزینه های مختلف ملت یمن برای مقابله با تجاوز عربستان گفت: عربستان سعودی برای انجام جنایات خود علیه ملت یمن پول‌های خود را به سازمان های بین المللی مدعی حمایت از حقوق بشر و سازمان ملل ارسال می کند. رویارویی میان ملت یمن و نظام سعودی مساله حتمی بود.

الحوثی افزود: ما از نظر فرهنگی و از نظر عقیدتی از سعودی ها قدرتمندتریم. صبر و بردباری مان هم از دشمن سعودی بیشتر است باید از صبر خود به درستی استفاده کنیم و با راهبرد صحیح از آن بهره بگیریم. اگر تجاوز به یمن بخواهد ادامه پیداکند در آن صورت ما در تمام بخش‌های عمومی برای مقابله با این تجاوز بسیج عمومی اعلام خواهیم کرد. اگر بخواهیم در قبال ارزش‌های خود چشم پوشی کنیم یمن را از دست خواهیم داد حساب مزدوران از حساب ملت یمن جداست.

گزینه‌های پیش‌رو برای مقابله با تجاوز عربستان راهبردی و مهم است

عبد الملک الحوثی با اشاره به اینکه مقابله با تجاوز عربستان یک وظیفه همگانی است گفت: همه آحاد ملت یمن وظیفه دارند از یمن دفاع کنند دفاع از یمن وظیفه گروه خاصی نیست؛ چرا که نتایج حاصل از این دفاع از یمن برای همه خواهد بود.

تنها یک صحنه از جنایاتی که نظام سعودی در حق ملت یمن مرتکب شده است اگر دیده شود همین مساله کافی  است تا همه به پا خیزند و برای دفاع از یمن اقدام کنند. نظام سعودی اگر بخواهد به این تجاوزات ادامه دهد بار دیگر اعلام می‌کنم که گزینه های راهبردی را مورد استفاده قرار خواهیم داد که گزینه های جدی و مهم است.

عبد الملک الحوثی گفت: جنگنده‌های سعودی زمانی مناطق مختلف یمن را بمباران می‌کردند که کاروان های مرتبط با داعش و القاعده قرار بود از کنار مناطق بمباران شده وارد شهرها شوند. از همه گروه های سیاسی یمنی می خواهیم تا خلاء موجود در قدرت را پر کنند و به مسائل امنیتی یمن توجه داشته باشند. اکنون برای ما ثابت شده است که هیچ تفاوتی میان نظام سعودی و داعش وجود ندارد.

فلسطین یک ارزش است و آماده دفاع از فلسطین هستیم

رهبر انصارالله در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قدس تاکید کرد که دفاع از قدس و فلسطین، یک مساله جدی و اساسی است. حال کسانی شاید این مساله را به ایران یا دیگری نسبت دهند فرقی نمی‌کند فلسطین یک ارزش است و هر کس که ما را برای دفاع از مساله فلسطین دعوت کند به آن لبیک می‌گوییم.

الحوثی گفت: اکنون در پایان از ملت فلسطین و مقاومت فلسطین تجلیل به عمل می‌آوریم از مقاومت لبنان و مبارزه ملت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی تشکر می‌کنیم و لازم می‌دانیم در پایان از ملت یمن به خاطر صبر و بردباری و ایستادگی در برابر دشمن سعودی تشکر می‌کنم.

نظر شما