شناسهٔ خبر: 100223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با محاصره شهر فلوجه از چندین محور

تسلیم شدن ۱۵۰ داعشی در فلوجه

فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد که با محاصره شهر فلوجه، ۱۵۰ نفر از اعضای داعش تعهد داده‌اند که در صورت ورود نیروهای مسلح عراقی به این شهر، خود را بدون مقاومت تسلیم کنند.

به گزارش نماینده، فرماندهی پلیس عراق، امروز (جمعه) اعلام کرد که ۱۵۰ تکفیری داعش حاضر در شهر فلوجه  اعلام کرده‌اند که در صورت آغاز عملیات نیروهای امنیتی و مسلح عراق در این شهر، تسلیم شوند و هیج مقاومتی نکنند.

رائد جودت، فرماندهی پلیس دولت فدرال عراق در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» گفت: ۱۵۰ داعشی از اهالی فلوجه از طریق منابع اطلاعاتی به ما تعهد داده‌اند که در صورت ورود نیروهای مسلح عراقی به شهر فلوجه، در کنار داعش نجنگند و تسلیم شوند. آنها متعهد شده‌اند که در یکی از مساجد شهر فلوجه مستقر خواهد شد و به هیچ وجه مقاومت نخواهند کرد.

این نشان می‌دهد که شمار زیادی از ساکنان شهر فلوجه، از ترس جانشان به داعش پیوسته‌ و با آن بیعت کرده‌اند و در صورت تامین امنیتشان، به هیچ وجه در این گروه تروریستی نخواهند ماند.

 از سوی دیگر، «حکمت سلیمان» مشاور سیاسی استانداری الانبار، پنجشنبه (دیروز) از آزادی ۷۰ درصد منطقه «الصقلاویه» در شمال فلوجه و پیشروی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در این منطقه و آزادسازی چندین نهاد دولتی در آن خبر داد.

«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز از محاصره شهر فلوجه از چندین محور اطلاع داد.

نظر شما